החג שלנו: מעלים הילוך בלבן

הישראלים אוהבים מוצרי חלב, ולנו יש את הכבוד לייצר אותם עבורם, גם כשהביקוש בשמיים. כך נראים השבועות המטורפים שלפני שבועות. שמענו מהעובדים על האתגרים, הסיפוק והמסורת הנפלאה של התקופה הכי מיוחדת בשנה.


ליעד, מנהל משמרת במחסן המצונן

מיד אחרי חג הפסח, כחודש וחצי לפני שבועות, מפעל טרה בנתיבות נכנס להילוך גבוה, ואת הביקוש העצום מרגישות כל המחלקות. אלירן רביבו, בן 33, עובד כמפעיל מכונה שמייצרת מעדנים, גבינות ושמנת: "יש אווירה אחרת במפעל לפני שבועות, אווירה של חג. זה החג שלנו", אלירן אומר בחיוך.

ליעד שרעבי, בן 33, שעובד כמנהל משמרת במחסן המצונן, מספר שאת התקופה של שבועות הוא מתחיל להרגיש בגוף כחודש לפני. "שבועות בטרה זה כמו יום העצמאות במדינת ישראל", הוא אומר, "אי אפשר להשוות בכלל לימים אחרים". ליעד כבר שבע וחצי שנים בטרה, הוא התחיל כמלגזן, קודם לתפקיד בקר ולפני כמה שנים קוּדם שוב לתפקידו הנוכחי כמנהל משמרת. "כשנכנסתי לתפקיד, קצת חששתי מהתקופה הזו, אבל ההרגשה שמקבלים במפעל היא שאנחנו מסוגלים לעשות הכול וזה נותן לנו כוח".

גם מערך השיווק בטרה מתחיל את ההכנות לחג חודשים לפני המועד, והכל כדי להביא את המוצרים הכי טובים בזמן למדף. מולי באלי, בן 35, מנהל מותג בכיר, מתאר את הימים האלה ממש כמבצע צבאי. "זה המאני טיים שלנו, העבודה מאוד אינטנסיבית, אנחנו צריכים לייצר מוצרים ייעודיים לחג, לסיים את הפיתוח ואת מבחני הטעימה, ולהפיק ברושורים ומתכונים שיהפכו כל ארוחת חג לארוחת שף".  "הבהלה לחלב", כך מתאר מולי את הביקוש. בתקופה הזו הוא צובר קילומטראז' גבוה, ומזגזג בין פגישות במרכז עם ספקים ולקוחות וישיבות הנהלה במפעל.

לעמוד באתגרים אדירים כל פעם מחדש

אדיר בוצחק, בן 29, פלנר במחלקת התכנון והפיקוח על הייצור (תפ"י), אוהב את האחריות והסמכות שמגיעה עם התפקיד, בעיקר בתקופת החגים. "בשבועות הכול בעצימות גבוהה יותר ויש הרבה אקשן. כפלנר, אני מכיר את כל המכונות והמוצרים שלנו, והמנהלים שלי נותנים לי גב לקבל החלטות ששוות המון כסף למפעל".

אדיר מתאר את מחלקת התפ"י כלב ליבה של טרה, "אנחנו עובדים מול מחלקות הפיתוח, השיווק, הלוגיסטיקה ועוד. יש לנו ממשקים עם כולם, וצריך לדעת לעבוד אחד עם השני, במיוחד בתקופת החג, כשהדרישה עולה". בטרה מייצרים מוצרי חלב לציבור האזרחים, אבל גם לבתי מלון ומוסדות, ובתקופת החג המכירות עולות בצורה משמעותית.

כדי לעמוד בדרישות, החברה מגייסת לקראת החג עובדים חדשים. בר עידאן, בת 25, רכזת משאבי אנוש בחברה, מכירה את הצרכים של מנהלי המחלקות, מולם היא עובדת באופן ישיר. "לקראת החג אנחנו נערכים לגיוס מסיבי של עובדים לתמיכה ביצור המוגבר, וחלקם גם נשארים לעבוד אצלנו אחרי החג".

אלירן, מפעיל המכונות, אוהב את ההתרגשות והלחץ למרות שבשיא העומס יוצא לו לתפעל אפילו שתי מכונות . "אני לא מפחד מעבודה", הוא אומר בביטחון, "העומס מעביר את הזמן בכיף, וחוץ מזה, יש לנו תחרויות הֶסְפקים בין המכונות, והמנצחים מקבלים פרסים שווים".

אלירן, מפעיל מכונה

להכין את העובדים – וגם את השטח

ליעד, כאחראי על עובדים במחסן, מציין שאחד האתגרים הוא להכין את העובדים, החדשים והוותיקים, לקראת התקופה העמוסה של החג. "אני לוקח את העובדים ועושה איתם שיחות אישיות כדי להכין אותם מנטלית ומוראלית. הרוב כבר מנוסים ומאומנים, אבל לחדשים אנחנו מסבירים בדיוק מה הולך לקרות. כולם נרתמים וכשרואים תוצאות זה תמיד מספק".

ממש לפני החג, מולי מהשיווק יוצא יחד עם ההנהלה לשטח, לסופרמרקטים ברחבי הארץ, כדי לוודא שהכול עובד כמו שצריך. "פעם אחת הגיע אלי מנהל סניף סופר גדול במרכז ומראה לי שהמקררים של מוצרי החלב ריקים כי אין לו מספיק עובדים שיכניסו אותם פנימה ממחסן הקירור", מולי מספר, "אז הפשלנו שרוולים, כולם כולל המנכ"ל של החברה, והעמסנו מוצרי חלב מהמחסן. אי אפשר להסביר כמה כוח זה נותן לעובדים לראות את המנהלים שלהם עוזרים ככה. למרות שזו עבודה קשה, אנחנו מתגבשים בתקופה הזו והופכים באמת למשפחה אחת. משפחת טרה".

כחלק משיתופי הפעולה בקבוצה, נרתמות גם החברות האחיות לעזור בחג השבועות. עובדים של קוקה-קולה, חברת המכירות וההפצה, נביעות, קרלסברג, פריגת ועוד וגם עובדי מטה הקבוצה, מגיעים לרשתות השיווק והופכים לסדרנים ליום אחד. הם גאים לתת כתף, להפגין נוכחות ולמלא את המקררים עם המוצרים של טרה.  

חולקים את השפע ומעניקים הטבות מיוחדות

טרה היא אחת החברות היחידות בישראל שעובדיה מקבלים תווי שי גם לשבועות, בנוסף לראש השנה ופסח. בר מאגף משאבי אנוש מספרת שהחברה באה לקראת העובדים והמנהלים בתקופה הזו, ועושה הכול כדי לעזור ולתמוך. "אנחנו עוזרים עם השעות הנוספות של העובדים, מסדרים את המשמרות בצורה האופטימלית בשבילם. גם המנהלים משתדלים מאוד לתת פידבק חיובי ומחלקים תגמולי עובד ותעודות הוקרה למצטיינים. כל מילה טובה עוזרת בתקופה הזו".

רגע לפני החג, אחרי כל העבודה הקשה, מתכנסים כל העובדים ברחבת המפעל לארוחת בוקר חגיגית וטעימה, עמוסת כל טוב ממוצרי החברה. זו כבר מסורת בטרה, וכך גם תחרות הקינוחים החלביים, שהרמה בה עולה כל שנה (עם הרמה עולה גם שווי הפרסים).

טרה גאה לספק לעובדים את מיטב מוצריה לארוחות החג, אותם הם קונים במחירי עלות בחנות החלב במפעל. "תמיד צוחקים עלי במשפחה שאני זה שצריך להביא את כל מוצרי החלב לארוחות החג, אבל אני עושה את זה בשמחה", מספר מולי, ואלירן מוסיף בהומור, "אני בחנות כל הזמן. יש לי שלושה ילדים והם אוכלים הרבה, שיהיו בריאים".


x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!