הטעם מתחיל בנשים! יום האישה הבינלאומי


אנחנו לא צריכים יום מיוחד בשנה כדי לציין את יום האישה כי אצלנו הטעם מתחיל בנשים.

הבאנו לכאן כמה נשים שסללו את דרכן להצלחה והצליחו בזכות עצמם

ענת מאיר במבשלה במפעל קרלסברג

ענת מאיר – ברומאסטר – מפעל קרלסברג

אם לא נתקלתם במילה 'ברומאסטר', כנראה שהגיע הזמן! התפקיד שלי קצת דומה ליינן: תפקיד עם המון השפעה, כי אני אחראית על הבירות שלנו בקרלסברג מההתחלה ועד הסוף.

התפקיד שלי כולל עבודת פיתוח, בחירת המתכון וחומרי הגלם, איזון הטעם והצבע וכל התהליכים הטכנולוגיים עד שהתוצר הסופי מגיע לבקבוק. את היום שלי אני מתחילה בהתעדכנות מול מחלקות שונות בחברה כמו המבשלה, המעבדה וקווי המילוי כדי לוודא שלא היו תקלות ואם כן, אני מבררת אילו פתרונות הם צריכים.

כחלק מהתפקיד שלי, אני טועמת את המוצר בשלביו השונים מכיוון שהתהליך דינאמי ודברים משתנים, כמו למשל מנות של חומרי גלם, שמרים ועוד. אני חייבת להיות כל הזמן עם היד על הדופק כדי לצמצם שינויים ככל שניתן, אבל אם נדרש, אני דואגת לעדכן את המתכון והכמויות בהתאם. כל הפעולות האלה מתבצעות במטרה לייצר את אותו הטעם ולשמור על האיכות ללא פשרות.

כברומאסטר אני זוכה לבקר במבשלות אחרות בעולם – חלקן שייכות לקרלסברג הבינלאומית וגם כאלה שלא, ויצרתי מעגל עמיתים וחברים בעולם שאיתם אני יכולה להתייעץ. המעורבות בפרויקטים חדשים, הלמידה הבלתי פוסקת וההיכרות עם בירות מיוחדות וטכנולוגיות חדשות ומתקדמות, הופכים את התפקיד שלי למעניין, מאתגר ואפילו מעורר קנאה.

.

שירי הראל – "רציתי קידום וידעו שאני מסוגלת לתת עוד יותר מעצמי"

שירי הראל – מתאמת רכש – משקר

שירי הראל  עובדת במשקר כמעט 12 שנים, בהן עברה כמה וכמה תחנות. כיום היא מתאמת במחלקת הרכש של החברה בפארק תעשייה בקיסריה, עובדת ישירות תחת מנהל שרשרת האספקה ואחראית על העבודה מול ספקים ועל הזמנה של כל תוצרת המכונות. "זאת עבודה מאוד עמוסה ודינאמית", היא מספרת, "אתה לא יודע איך יסתיים היום. כל פעם יש דברים אחרים שדחופים, אספקה מפה ומשם, חשבוניות שצריכות לצאת ועוד". 

כאמור, התחנה הנוכחית של שירי היא ממש לא הראשונה. כשעברה לצפון לפני החתונה חיפשה עבודה והתקבלה למשקר כמזכירת המנכ"ל. כשחזרה מחופשת  הלידה, בלי לתכנן הרבה, מצאה את עצמה במוקד שירות הלקוחות, "הלב של משקר", כפי ששירי מכנה אותו, בזכות המידע והאנרגיה שזורמת אליו מהעובדים, הלקוחות והמנהלים. "הייתה לי תקופה מקסימה של 8 שנים כנציגה במוקד ונשארו לי הרבה חברות מהממות משם, אבל רציתי קידום ומסביבי גם ידעו שאני מסוגלת לתת עוד יותר מעצמי". 

לפני שנה וחצי הגיעה ההזדמנות בזכות שינוי ארגוני: לשירי הוצע תפקיד ברכש והיא קפצה על המציאה. "רציתי אחריות, רציתי עניין ואתגר ותחום הרכש מעניין אותי", היא אומרת.  בזכות התקופה הארוכה במוקד, במקרים רבים היא מכירה טוב מאחרים את הצרכים של המחסנאים ומנהלי האתרים. "אני מכירה את משקר בהמון תחומים ויודעת עם מי לדבר בכל בעיה, יודעת מה סדרי העדיפויות של הגורמים השונים ומכירה את המנהלים השונים – זה יתרון גדול. אני גם מבינה כמה חשובה זמינות ושירות טוב ללקוחות הפנימיים שלי".  

למרות היתרונות הברורים שלה כ"מישהי מבפנים, היא הופתעה לקבל את הצעת הקידום. "הייתה לי מנהלת מקסימה שהאמינה בי תמיד וידעה שאני מסוגלת ליותר. משקר היא חברה קטנה מאוד ומשפחתית מאוד, אז אם אפשר לתת הזדמנות למישהו שכבר מכיר את האנשים, משתדלים לעשות את זה ואני שמחה שסמכו עליי. בעתיד אני לא יודעת מה יקרה, הכל פתוח. גם לרכש לא ידעתי שאגיע והנה אני כאן ומאוד טוב לי". 

מיכל ברנד – "קיבלתי הזדמנות שלא בכל חברה היו נותנים לי"

מיכל ברנד – מנהלת מותג בכירה – מפעל טרה

מיכל התחילה את דרכה המקצועית בטרה לפני כ-8 שנים, כקניינית רכש, רחוק מתחום השיווק שבו היא עובדת היום כמנהלת מותג בכירה. תפקידיה השונים כקניינית היו מרתקים וכללו ממשקים עם משרדי הממשלה, ספקים בינלאומיים ומחלקות רבות בתוך הארגון. ובכל זאת, היא מודה, היא תמיד נמשכה ושאפה להגיע לתחום השיווק.

מחלקות שיווק נוטות אומנם להעדיף עובדים עם ניסיון בתחום, אך אחרי 4 שנים בארגון, נפתח עבור מיכל חלון הזדמנויות לעבוד כמנהלת מותג זוטרה. למרות שידעה שתצטרך להתחיל את הדרך המקצועית החדשה בתחתית הסולם, היא החליטה ללכת עם הלב ולקחה את ההזדמנות בשתי ידיים.

כאשת שיווק שגרה בלהבים שבדרום, מיכל מודעת לכך שהיא שייכת לקבוצת מיעוט. "אין הרבה אנשי שיווק כאן", היא מודה. "מה שיפה זה היכולת של טרה לקדם אנשים גם אם הם לא באים בהכרח מהרקע המסוים שהתפקיד דורש. קיבלתי הזדמנות שלא בכל חברה היו נותנים לי".

כפי שציפתה, היא נשבתה בקסמי המקצוע, אך עמדה מול פערי ידע רבים שהיה עליה להשלים. "זה עולם מופלא, שפותח המון דלתות לתחומי עניין חדשים, אבל מדובר בעבודה קשה, במיוחד אם הכל חדש לך. נדרשתי להמון למידה עצמית. לא פעם ולא פעמיים אמרו לי משהו שלא הבנתי והייתי צריכה לבדוק בגוגל במה מדובר ואז להחזיר תשובה", מיכל נזכרת. "אתה חייב לאתגר את עצמך, במיוחד אם אתה נחשף לעולם חדש. נכון, יש אנשים שתומכים בך, אבל תהיה חייב לפתוח דברים, לחקור ולהתעניין".

התפקיד הבא שאליו התקדמה היה ניהול המותג של יוגורט "מולר" המוכר, וכיום היא כבר מנהלת את שיווק תחום הגבינות של טרה. "שנה וחצי של ניהול מותג "מולר" שיכללו את יכולת קבלת החלטות שלי והוסיפו לי ידע בניהול תקציבים וקמפיינים", היא מספרת על התפתחות הכישורים שלה. את הקרדיט היא נותנת גם לטרה: "בעיני, חלק מהמחויבות של מנהל, הוא לדאוג לקידום העובד – לשאול איך מביאים אותו למקום טוב יותר מחר, ולא רק איך ממלאים את המשימה היום".

לצד השינוי הטכנולוגי המהיר בתהליכי הייצור, גם דרכי השיווק מתעדכנות, ומיכל – כחלק מצוות השיווק – מתעדכנת יחד איתן. טרה היא כמובן חלק מקבוצת החברה המרכזית וכך ידע מקצועי ועשייה של מחלקת השיווק של הקונצרן כולו, משרתים גם את אנשי השיווק של טרה – בין אם מדובר בכנסים או פעילויות אחרות. "בשנים האחרונות, למשל, הטלוויזיה מאבדת מכוחה מול המדיה הדיגיטלית, ואנחנו נהנינו מקורס מקיף בתחום שנתן לנו יכולות חדשות והרבה כלים וממשקים שמותאמים למציאות כמו שהיא היום".

x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!