אריות המחסן

המלקטים, המלגזנים, הבקרים והמנהלים במחסני הענק של חברת המכירות וההפצה, מתנהלים כמו נגנים בתזמורת לוגיסטית מורכבת. לקחנו לשיחה אישית את עובדי המחסן – אחת התחנות החשובות ביותר במערך הלוגיסטי, ושמענו על מקצועיות, עבודה משותפת והתקדמות בתוך החברה.


ניסים במחסן משקאות בשורק

ניסים בכור – מנהל מחסן משקאות בשורק

כמנהל המחסן הגדול ביותר של החברה המרכזית, ניסים אחראי על כל התוצרת הפנימית שמגיעה משלל המותגים בחברה – פריגת, נביעות, קוקה-קולה, טרה וקרלסברג – כמו גם על צוות של כמאה עובדים. "אנחנו מתחילים את הבוקר בארגון המחסן ובצהריים, כשמגיעים רוב העובדים, אנחנו נכנסים להילוך גבוה כדי להכין את ההזמנות למחר". כשהמשאיות מועמסות, הן ממתינות לנהגים שמגיעים בבוקר ויוצאים לסבבי ההפצה ללקוחות החברה – מרשתות שיווק גדולות, דרך מסעדות, מוסדות ועד מכולות פיצוציות ועוד.

תחת ניסים עובדים מנהלי משמרות, מנהל מלאי ולכל אחד צוות משלו. ניסים צופה בהנאה בתיאום בין בעלי התפקידים ומדמה את תהליך העבודה במחסן ללא פחות מקונצרט. "אני מאמין ב'נאה דורש נאה מקיים'. חשוב לי לתת דוגמה אישית ולעולם לא אבקש משהו שאני לא מאמין בו, או שאי אפשר לעשות. הדרך הנכונה היא שפה נעימה ושמירה על כבוד הדדי". כמנהל, גיבוש העובדים הוא אחד הדברים שהכי חשובים לניסים, ובמהלך השנה משתדלים במחסן לקיים כמה שיותר אירועים חברתיים שבהם כולם מבלים ביחד בערבי צוות, פעילות שטח, טיפולי ספא ועוד.

בשלוש שנים שניסים בתפקידו, ניסים מספר שהמחסן שינה את פניו ומפגין תוצאות מצויינות, והכל בזכות העובדים. "האווירה טובה יותר והמחסן הרבה יותר נקי ומסודר. בסופו של דבר, אני מאמין שצריך לדאוג לאנשים, כי הם אלו שמבצעים את המשימות". (לאחרונה ניסים קודם לתפקיד מנהל תפעול בבאר שבע).

פאוזי אבו מדיין – מנהל משמרת במחסן מצונן, חוצות המפרץ

פאוזי התחיל לעבוד במחסן לפני 12 שנה בתור מלקט. "זו עבודה פיזית, לאסוף משטחים של מוצרי חלב מהמחסן ולהכין אותם להעמסה של המלגזנים". הוא עבד כמלקט שש שנים, השקיע והראה רצינות, וכשהתפנה תקן, קודם לתפקיד בָקַר שאחראי על בדיקת הסחורה לפני שהיא מועמסת למשאיות, ומשם – מופצת לכל לקוחות החברה המרכזית.

אחרי כמה שנים התקדם פאוזי לתפקיד מנהל משמרת והיום בכל משמרת הוא אחראי על מלקטים ומלגזנים. "המקום הזה מתנהל כמו משחק כדורגל – יש המון תפקידים שצריכים לשתף פעולה כדי להביא להצלחה". החשש הראשוני של פאוזי מתפקיד ניהולי התפוגג במהרה כשהבין שהמנהלים שלו עומדים מאחוריו במאה אחוז, מאפשרים לו ללמוד ולעשות טעויות הכרחיות בדרך למצוינות. "כשהתחלתי כמנהל היה לי פחד מסוים, אבל עברתי קורסי ניהול של החברה שחיזקו אותי ולימדו אותי איך להיות מנהל טוב ולהוביל את האנשים אחריי".

גיא חן, בקר במחסן המשקאות בשורק

"אם אתה מוכיח את עצמך, תוכל להתקדם"

פאוזי מתגאה מאוד במדיניות ההעסקה של החברה ובקידום המקצועי שהיא מעודדת ומאפשרת לעובדיה – אותה גישה שבזכותה התפתח בעצמו. "אצלנו תמיד מעדיפים אנשים משלנו, לא מחפשים אנשים מבחוץ. אם אתה מוכיח את עצמך, אפשר להתקדם".

פאוזי מזכיר את אחד הדברים המשמעותיים ביותר במחסן – הבטיחות. בחברה מקפידים על תדריכים קבועים, שימוש בציוד מתאים ואכיפה של תקנות בטיחות. "לפני כמה ימים חגגנו כאן 500 ימים ללא תאונת עבודה", מספר פאוזי. "קיימנו טקס יפה, כל עובד קיבל הוקרה והגיעו אליו גם מנהלי המרחב, משאבי אנוש ונאמן הבטיחות כדי לשבח ולומר 'כל הכבוד' באופן אישי". את האהבה והנאמנות לחברה פאוזי משתדל להעביר הלאה לחבריו ומשפחתו, ובשנים שלו כאן גייס כבר כ- 30 אנשים לעבודה לצדו – רובם כבר התקדמו ופרצו לעצמם דרך עצמאית בארגון. "אני שמח לראות שהם מסתדרים וכמובן שאני נהנה מהבונוס המכובד שקיבלתי על כל עובד שנשאר והצליח".

דבר נוסף וחשוב לא פחות שמחבר את פאוזי לחברת המכירות ולקבוצה כולה, הוא סל ההטבות. בשנה האחרונה החברה המרכזית למשקאות הפכה לאחת החלוצות במשק בהארכת חופשת הלידה, כל העובדים בה נהנים מקרן השתלמות, מוצרים מוזלים של החברות בקבוצה, מלגות ללימודים אקדמאיים עבור ילדי העובדים וסיוע דיסקרטי בזמנים קשים למי שזקוק לכך. "עוד כשהייתי מלקט שמעתי על דברים שהחברה נתנה, כמו עובד שמימנו מכשירי שמיעה לבת שלו, או עובד שנשרף לו הבית והחברה דאגה לו. זה מה שחיבר אותי למקום הזה, זה מה שאהבתי פה. גם כשהיו קיצוצים בכל המדינה ושחררו עובדים בכל מקום, ואצלנו דווקא גייסו".

מחסן המשקאות בשורק

אור אהרון – בקר במחסן הוד השרון

כבקר, אור אחראי לבדוק את הסחורה במגוון אדיר של מוצרים מכל החברות בקבוצה. "לפני שהמלגזנים מעמיסים את ההזמנה על המשאיות, אנחנו הבקרים רואים שאין טעויות, סופרים את התכולה של המשאית ונותנים אישור להעמיס". יחד עם אור עובדים בקרים נוספים, מנהל משמרת ואנשי הפצה, כולם עובדים במשמרות, "אני אישית מעדיף את משמרת הבוקר, כי היא מאפשרת לי לסיים מוקדם ולהיות בערב עם המשפחה".

הקיץ הוא העונה הבוערת שלנו

אור מספר שהאתגר הגדול במחסן בעונה 'הבוערת' הוא התמודדות עם חוסר בכוח אדם. "זה קורה לפעמים, בעיקר בתקופות העמוסות, מה שיוצר יותר עבודה לכולם, אבל התרגלנו". העבודה של אור לא פיזית במיוחד, אך קורה לעתים שהמלקטים צריכים עזרה והוא שמח לתת כתף. "אנחנו צריכים להתמודד עם כמויות גדולות מאוד של סחורה, כשהקיץ הוא העונה הבוערת שלנו – מדובר על כמעט פי 3 מכמות הסחורה שנכנסת ויוצאת מהמחסן בחורף. בגלל הכמויות הגדולות חשוב שהמלקטים יעבדו נכון ובמהירות, כי הכל מתחיל אצלם". כדי להעלות את המוטיבציה של המלקטים ולצ'פר אותם, החברה מקיימת תחרויות, בעיקר בקיץ, במסגרתם מי שמלקט הכי הרבה יכול לזכות בפרסים שווים במיוחד.

"לפעמים כשיש עומס עבודה יש אנשים שצריכים קצת יותר סיוע והמנהלים שלנו יודעים במי צריך לתמוך ולמי לעזור. אחרי שנתיים בתפקיד אני כבר מרגיש מוכן להתקדם. אני יודע שמי שעובד כמו שצריך מתוגמל אצלנו בסופו של דבר".








x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!