בדרך שלהם: העובדים שפרצו קדימה

הם התנסו בתפקידי שטח ומטה, פיתחו יכולות מקצועיות וניהוליות, ואפילו קיבלו הזדמנות לשנות עיסוק במסגרת הקבוצה. שני עובדים בעיצומו של מסע הקריירה, מספרים איך הגיעו לתפקידם הנוכחי ולאן הם שואפים להגיע בעתיד.


"קיבלתי חופש ביטוי ליכולות שלי"

אור שושן הצטרף בשנת 2013 והתחיל לעבוד בחברה כמאבטח באגף הבטחון והבטיחות. בכל דבר שהוא עושה, כך הוא מעיד, הוא מנסה להבין מה הצורך ומה המטרה, ולא לעשות רק "כי צריך". תפיסת העולם הזאת גרמה לכך שעם הזמן יהפוך לאחראי משמרת ואחר כך למנהל הביטחון במרחב חיפה. "תוך כדי עבודה שמתי לב שיש נורמות ותהליכים שלא בהכרח מוסברים או ברורים. התחלתי לשאול את השאלות הנכונות וכך הובלתי לשינויים". יוזמה, לדבריו, היא אחד הגורמים שבזכותם זוכים להערכה בחברה. "אם אתה באמת רוצה לשנות משהו ולהתבטא, אתה צריך להיות פרו-אקטיבי. יוזמה גם מראה שאכפת לך מהארגון, שזה לא פחות חשוב".

כמנהל, האחריות לביטחון האתר והעובדים מוטלת עליו – תפקיד תובעני וחשוב. עם זאת, את הצעדים הראשונים כמנהל אור לא היה צריך לעשות לבד, אלא בליווי צמוד של דרגים בכירים ומנוסים שדאגו שיתחיל ברגל ימין. "תחילת הדרך כמנהל אצלנו היא מאוד מסודרת ורצופה בהכשרות וליווי. הרגשתי מצד אחד שקיבלתי חופש ביטוי ליכולות שלי ומצד שני עין מפקחת, שעוזרת ואם צריך מתערבת, כדי לשפר ולהרים אותי למעלה".

דבר נוסף שאור מצביע עליו כמרכיב חיוני בהתקדמות, הוא יכולת למידה, "צריך רצון ויכולת להרחיב אופקים וללמוד תחומים חדשים", הוא אומר. כרגע הוא נמצא בלימודים לתואר ראשון בניהול, בעזרת מלגת עובדים, "מלגת הלימודים היא עוד הוכחה שהארגון הזה דואג לעובד שירכוש כלים מקצועיים".

הרבה קולגות של אור התחילו כמאבטחים והיום ממלאים תפקידים בכירים כמוהו. "יש הרבה יתרונות בקידום מתוך הארגון", אור מסביר, "הרבה ידע שנצבר וניסיון ויכולות. המקום הזה הוא ממש בית ספר לחיים, הן בניהול של ממשקים ועובדים ובעיקר בניהול סיכונים, שזה עיקר העבודה שלנו בביטחון".

רואים פוטנציאל באנשים

תקופת העבודה הראשונה של פייסל בדיר – מומחה תשתיות מחשבים בכיר באגף טכנולוגיות מידע, הייתה מקרית לגמרי. אחרי תקופה כאיש מחשבים עצמאי הצטרף ל- Help Desk (יחידת התמיכה במחשוב) של קוקה- קולה. הוא הרגיש חיבור לחברה ומאז ומתמיד אהב את מוצריה ולכן, אחרי 9 חודשים כשהתפרסמה משרה ב"מסלול הירוק" (מסלול ניוד שפתוח לכל עובדי הקבוצה ודרכו עובדים יכולים להגיש מועמדויות ולעבור לתפקידים בין חברות הבת של הקבוצה), הוא קפץ על ההזדמנות להצטרף לשורות הארגון במשרה קבועה. "היו צריכים אחראי על השרתים בנביעות והתקבלתי לתפקיד. הייתי שם כשנה וחצי, וטיפלתי באתרים בקריית שמונה, חיפה ואשדוד".

תמונה של פייסל בדיר
פייסל בדיר: "אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק"

כיום פייסל הוא מומחה תשתיות בכיר בצוות הסיסטם, שאחראי על תשתיות השירות העסקי של מטה החברה. לתפקיד הגיע אחרי שבלט בפרויקט מרכזי של נביעות וקודם. "באתי בתקופה שהיו בה הרבה שינויים. בעבר הייתה הפרדה טוטאלית בין מערכות המידע של החברות השונות, ובתחילת 2018 התחיל איחוד התשתיות – תהליך מאוד גדול שמייעל את עבודת החברה וחוסך הרבה כסף. זה היה פרויקט משמעותי שהשקעתי בו לא מעט משאבים".

פייסל עמל על הפרויקט, שדרש השקעה רבה, פתרון בעיות בלי הפרעה לעבודה השוטפת וביקורים ארוכים באתרים השונים של נביעות. במקביל, הוטלה עליו אחריות לחידוש ציוד התקשורת בנביעות. "הוכחתי את עצמי מול ההנהלה", פייסל מספר, "והם החליטו לקחת אותי לצוות שמטפל בשרתים של כלל הקבוצה".

"הם רואים פוטנציאל באנשים", פייסל מדבר מניסיונו האישי ומתאר מנהלים שמקדישים זמן לדבר עם העובדים שלהם, שואלים לשלומים, אוכלים איתם בחדר האוכל ומתייחסים אליהם כשווים. ברמה המקצועית, הוא אומר, הדבר היחיד שמשנה הוא יכולות ואיכויות – מי שטוב, יקבל הזדמנות. "מה שמיוחד פה זה שאין פוזה. וכשלהנהלה אכפת – מרגישים את ההבדל".

קשה להאמין שעם כל הניסיון, פייסל רק בן 24. הוא מסתכל קדימה ושואף להגיע לתפקידים בכירים יותר ולהרחיב את הידע בעולם המחשבים. "אני עוד צעיר, אבל השאיפות לא נגמרות. אם תהיה הזדמנות שתיראה לי טובה אני תמיד אקפוץ עליה. אני רוצה להתמקצע בתחום, וכאן זה המקום הכי טוב לעשות את זה. אנחנו חברה ענקית ודינאמית שתמיד שואפת קדימה, מה שמן הסתם משפיע על הסטנדרטים שלנו, ועל החדשנות. אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק". 

x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!