גלגולה של טיפה

מסתבר שמים מעולים הם לא דבר כל כך פשוט. משלב הרעיון, דרך קווי הייצור ועד לבית הלקוח, הכירו את האנשים שגורמים לקסם לקרות – שלב אחרי שלב.


מעין בראונשטיין – מנהלת מחלקת הפיתוח

אני ונביעות הולכים ביחד כבר מ-2001. עברתי כמה תפקידים, עד שהקמתי את מחלקת הפיתוח לפני יותר מעשר שנים. אנחנו אחראים על פיתוח כל המשקאות של נביעות מהצעד הראשון, שהוא העלאת רעיונות למוצרים חדשים ועד ייצור המשקה החדש בקו במפעל המתקדם שלנו בקרית שמונה.

את ההחלטה איזה מוצר אנחנו רוצים לפתח, אנחנו עושים כצוות, עם מחלקת השיווק וההנהלה הבכירה של החברה, תוך בחינת שיקולים של קהל היעד, מחקר, אסטרטגיה, אבטחת איכות, הנדסה, טכנולוגיה ועוד.

אחרי שאנחנו מגיעים לרעיון שמוסכם על כולם, צוות הפיתוח שלי לוקח פיקוד על התהליך: אנחנו מבצעים מחקר של אופן הייצור, דואגים לקבל את חומרי הגלם הטבעיים ומוודאים שהם עומדים בתנאים המחמירים של איכות וכשרות אצלנו בחברה. מעבדת הפיתוח מייצרת עבורנו טעימה ראשונית, אחריה אנחנו מעבירים את המשקה לצוות טעימות פנימי וחיצוני, ולפי ההערות אנחנו יודעים מה צריך לשפר, עד שמגיעים לתמהיל הנכון והטעים של הרכיבים.

השלב הבא הוא ייצור המשקה בקו במפעל, שדורש שיתוף פעולה מצד כל הגורמים – מהנדס המפעל, הטכנולוגים ואנשי הייצור. בפרויקט של נביעות פלוס פרי למשל, היינו צריכים לבצע שינויים משמעותיים בחדר הסירופ במפעל, להוסיף ציוד ולשנות תהליכי עבודה. כל התהליך הזה הוא מאוד מורכב וארוך, ויכול לקחת כמה שנים.

האתגר הכי גדול שלנו הוא להביא לצרכנים פתרונות בעלי ערך – משקה שהוא גם טעים, גם בריא וגם מרווה כמו מים. לצד זה, אני משתדלת להביא ערך גם לעובדים שלנו ולאתגר אותם. ההרכב המקצועי של הצוות שלנו תלוי בפרויקט שעליו אנחנו עובדים: בעבר עבדנו על פיתוח של בר מים ונדרשנו להמון בדיקות אלקטרוניקה, אז הצטרפו הרבה מהנדסי מכונות. היום, כשהמיקוד של החברה הוא פיתוח של משקאות וטעמים חדשים, אני עובדת עם מהנדסי מזון וטכנולוגים. כמנהלת אני מנסה ליצור מצב שבו כל חברי הצוות לומדים ונמצאים בתוך עשייה מעניינת, ובשבילי זה כיף לבוא לעבוד במקום שבו כל יום נראה אחרת.

מפעילים בחדר סירופ

אצלנו בחדר סירופ מכינים את התמציות לסוגי המשקאות של נביעות, לפי המתכון שנכתב על ידי הטכנולוגים של המפעל. לכל משקה שלנו יש תמצית אחרת בריכוזים שונים. מנת תמצית של משקה יכולה להיות שונה מאחרת מבחינת התכולה שלה, מספר הבקבוקים שמייצרים ממנה (ומדובר בעשרות אלפים!), וזמן ההכנה שלה שיכול לנוע בין שעה וחצי ואפילו להגיע ל- 6-7 שעות. מאיתנו התמצית ממשיכה לשלב הבא של ערבוב ופסטור ואז כל המשקה יוצא לקווי המילוי.

בעבודה שלנו יש הרבה פיתוחים חדשים ותמיד יש מה ללמוד. צוות הפיתוח שלנו מגיע כל הזמן לבדוק את המוצרים הקיימים, ובשלב מסוים אנחנו גם מתחילים לעשות ניסויים על מתכונים חדשים. בכל משמרת עובדים שני אנשים, כשחלק מהטכנולוגיה מתקדמת וממוחשבת וחלקה ידנית, ודורשת מאתנו להיכנס פיזית למכונות תוך שמירה על סטריליות מוחלטת.

יצחק מנשה – מלגזן

התפקיד שלי הוא להעמיס את מוצרי החברה, כדים ובקבוקים מכל הסוגים והגדלים, על משאיות שיוצאות לסניפים האיזוריים ולמחסנים החיצוניים שלנו. יש לנו אחריות גדולה כי אנחנו עובדים מול ספקים חיצוניים מטעם ההפצה של הקבוצה. אנחנו אחראים על הוצאת תעודות משלוח מדויקות וספירות של מוצרים כדי שלא יהיו טעויות בין סניפים, מה שיכול להוביל לעיכוב במשלוח ללקוחות.

העבודה שלי לא קשה פיזית, אבל כן מאומצת. צריך להיות מסוגלים לשבת ולעבוד בריכוז במשך משמרת ארוכה, על כלים כבדים במיוחד ששוקלים כמה טונות. במשמרת ממוצעת אנחנו מעמיסים בין 14 ל-17 משאיות, ובעונת הקיץ שהיא עונת השיא שלנו כי אנשים שותים יותר מים, יש יותר עבודה והשעות ארוכות יותר.

אני מאוד אוהב את העבודה, ובמיוחד את העובדה שאני עושה אותה לצד ומול אנשים נוספים. אני מחובר להרבה עובדים, וכולנו חברים ועובדים באווירה טובה, מסתדרים ונהנים ביחד. נביעות היא מקום עבודה גדול ורציני עם גב כלכלי חזק, שמאפשר לי להביא משכורת מכובדת הביתה. מרגישים שנותנים לך כאן, ולכן אני פה כבר 14 שנים. בעוד שש שנים, כשאצא לפנסיה, אני בטוח שאסתכל אחורה בגעגוע אל האנשים, המפעל והמלגזה.

יצחק מנשה: "מקום עבודה גדול עם גב כלכלי חזק"

התחשבות גדולה במגוון של עובדים

לפני כשנה התחילה ענת עטיה לעבוד כנציגת שירות לקוחות, והיום היא עובדת 'בק-אופיס' במוקד שירות ומכירה – תומכת בעבודת הנציגים הטלפוניים בניהול התהליכים שמאחורי הקלעים, כמו ביטוחים, פניות שעוכבו, שיחות מנהל ועוד.

היא השתלבה בנביעות בתקופת המעבר של כל מרכזי השירות לקריית שדה התעופה. בין התפקידים שנפתחו, הוצעו גם משרות אֵם – בין השאר לקהל הנשים החרדיות שענת ביניהן. התפקיד החדש הוצע לה כעבור חצי שנה בלבד, וגם בו היא משמשת במשרת אם עד השעה 15:30. "אני חושבת שאישה שבאה עם מחויבות לפרנסה ולבית תהיה יותר מחויבת לעבודה. יש לנו ילדים ויש לנו אחריות, אז החיסורים שלנו מעטים ואנחנו עושות את העבודה במאה אחוז. אני מאמינה שגם על זה חשבו כשפנו לנשים כמוני".

ענת מספרת שבמסגרת התנאים המצוינים של נביעות, יש התחשבות גדולה בעובדות החרדיות – "דברים קטנים שאנחנו צריכות, בעיקר בחגים, והחברה נענית להם ברצון, לצד קרן השתלמות שאנחנו מקבלות, כרטיס סיבוס והטבות נוספות כמו שתייה מוזלת ומוצרי טרה בהנחה משמעותית שאפשר לקנות במכולת העובדים שבבניין. יש לנו גם הסעה הלוך וחזור מהיישוב שלי, אלעד, ומקום העבודה מאובזר ונוח ותורם לאווירה מצוינת".

"רוב האנשים שמתקשרים למוקד השירות הם אנשים שעברו חווית שירות לא חיובית והתפקיד שלנו הוא לפתור את הדברים בסבלנות ולגרום להם להיות מרוצים יותר", ענת מספרת. בתחילת העבודה כל נציג שירות עובר קורס של 3 שבועות שבו לומדים מיומנויות של טיפול בהתנגדויות, שימור לקוחות וגם היבטים טכניים של מוצרי החברה, ניהול חשבונות ופיננסים, אבל המיומנות נרכשת ברובה דרך עבודה יומיומית. "לפעמים אנשים כועסים יותר ולפעמים פחות ויש גם פרגונים", ענת מודה, "זה מאתגר כי לא עשיתי את זה בעברי ויש רצון לצלוח את המשימות היומיומיות".

מוקד נביעות

מוחמד זבידאת – מוביל קו בהפצה

התחלתי לעבוד בנביעות לפני שנתיים כעוזר למוביל קו ואמרתי שאני מוכן לקבל כל אתגר שיהיה. אחרי כמה חודשים הופתעתי כשהציעו לי להוביל קו חדש, והיום אני אחראי על חלוקת כדי מים במגזר צפון בישובים כמו עראבה, כפר כנא ועילבון.

בהתחלה היה לא קל, הקו לא היה מספיק מאורגן והימים היו ארוכים, אבל הקשבתי למנהל שלי, רומן, שהאמין שגם אם זה יקח זמן – הקו יצליח. לאט לאט הכרתי את הלקוחות ואת המסלולים, ושיפרתי את המסלול, למדתי וניהלתי את הקו כמו שרומן הסביר לי. באמת צריך סבלנות, והסבלנות השתלמה. היום 'החיים תותים', כמו שאומרים. אני יוצא בשש בבוקר ולפעמים מסיים כבר ב-12 אחרי העמסה של המשאית עם הכדים שמיועדים להפצה למחרת.

אני חייב להדגיש שמדובר בעבודה פיזית, ובן אדם שלא רגיל לזה, כנראה לא יצליח לבצע אותה וליהנות ממנה. הקיץ הוא המבחן – מי שמצליח לעמוד בעומס ובקושי של הקיץ, רואים שיש לו עתיד. לטפס מדרגות עם כדים כבדים זה קשוח, ולפעמים צריך להתמודד עם תלונות של לקוחות, אבל אם אתה עושה את העבודה בצורה טובה, אין לך מה לדאוג. יש לנו תחרויות קיץ על הספקים ושביעות רצון של הלקוחות, ומי שעומד בפרמטרים של החברה זוכה בפרסים שווים. בשנה שעברה קיבלתי שובר של אלפי שקלים והשנה לקחתי טלוויזיה גדולה.

באמת שזו החברה היחידה שבה עבדתי שאני מגיע לעבודה עם חיוך. יש עובד חלוקה איתי בצוות ומנהלים חבל על הזמן, וכולם מגובשים. יש לנו ועד עובדים, ששומר על התנאים שלנו ובת-אל הנפלאה ממשאבי אנוש מטפלת בעובדים ודואגת לכל מה שצריך.




סל ההטבות שלנו דינמי וסוגי ההטבות משתנים מעת לעת.



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!