האנשים מאחורי הבקבוקים

על מדפים מסביב לגלובוס כולנו רגילים לראות את המוצרים המוכרים של קוקה-קולה, והעובדים האלה יוצרים אותם מאפס, מדי יום בתהליך מרתק, מדויק ומלא באתגרים. הלכנו אל מאחורי הקלעים של פס הייצור עם האנשים שעושים את המשקאות הכי פופולריים בעולם


יעקב נתנאל – מפעיל מכונאי, מחלקת ייצור

משפחה אחת גדולה

"אני עובד בקו 5 – קו ייצור הפחיות. אני יודע לעבוד על כל המכונות בקו, אבל בדרך-כלל אני אחראי על מכונת האריזה שמכוּנַה "פֶּקֶר", ולפעמים גם על המכונה שנקראת "אקו קַאפּ" שסוגרת את המכסים על הפחיות. בשעה אחת מייצרים אצלנו בקו עשרות אלפי פחיות, שזו כמות עצומה. אנחנו עובדים בשלוש משמרות, בוקר, צהריים ולילה, כשכל עובד עושה שבוע אחד רצוף מכל אחת.

בנוסף לעבודה השוטפת שלי כמפעיל, עברתי סדנת הכשרה מיוחדת לחונכים וכיום אני גם חונך עובדים חדשים. אני אחראי ללמד אותם על המכונות ומשמש סוג של מנטור – דואג לראות איך הם משתלבים חברתית ולהבין במה הם חלשים וחזקים יותר. בתחילת התהליך אני נותן לעובדים החדשים להסתגל למחלקה, לשאול שאלות ולקרוא ספרי הדרכה. רק אחרי כמה ימים אנחנו מתחילים לעבור על המכונה פיזית. כמובן שהכל קורה תוך כדי משמרת רגילה, שבה אני צריך לבצע את המטלות השוטפות שמצופות ממני, אז מדובר באתגר לא קטן, אבל כזה ששכרו בצידו. כשמישהו מצליח אני מרגיש שמדובר גם בהישג אישי שלי ואפילו יש מענק כספי שהחונכים מקבלים.

תהליך הקליטה וההכשרה תלוי בעובד החדש, יש כאלה שתוך חודש כבר עברו את כל המבחנים, ויש כאלה שזה לוקח להם קצת יותר זמן, אולי שלושה או ארבעה חודשים. בכל מקרה, החברה מאפשרת זמן הסתגלות והכשרה ולא ממהרים עם זה. אם יש עובד חדש שאני מזהה בו פוטנציאל, אני ממליץ למנהל שלי שייתן לו ללמוד מכונה נוספת. זה עוזר לנו בקו כשיש עובדים שיודעים לעבוד על כמה מכונות ויכולים להחליף ביניהם.

כל הזמן דואגים אצלנו במפעל שנתקדם מקצועית. בשנה שעברה טסתי ביחד עם עובדים נוספים לגרמניה ולטורקיה להדרכות על מכונה חדשה שקיבלנו. זו הייתה חוויה מדהימה, וזכיתי לראות איפה מייצרים את המכונות שלנו וללמוד עליהן מעובדים מנוסים. אני מוכרח להגיד שכשנכנסתי למפעל לפני חמש שנים הבנתי למה קוראים לקוקה-קולה משפחה אחת גדולה. במקומות אחרים שבהם עבדתי לא דאגו לעובדים כמו פה, ואם לדוגמא הייתה הרמת כוסית, היו מקיימים אותה רק למשמרת בוקר. כאן המנהלים מגיעים לכל המשמרות ומברכים. גם כיף שמעריכים אותך אישית – לפני כמה חודשים זכיתי בפרס "נבחרי שלישוֹן" שזו הוקרה על מצוינות, ונסענו כל הזוכים לארוחת בוקר עם מנכ"ל החברה ואחריו לגיבושון קטן בהרצליה".



גנאדי פלדמן – מוביל קו, מחלקת ייצור

"גאווה גדולה לעבוד בקוקה-קולה"

"עליתי ארצה לפני שלושים שנה, ואני עובד בחברה כבר כמעט תשע עשרה שנה. התחלתי כמפעיל מכונאי והתקדמתי לתפקיד של מוביל-קו שבו מייצרים בקבוקי ליטר וחצי ושני ליטר של משקאות מוגזים. בתור מוביל קו, אני אחראי לתת מענה לעובדים אחרים בבעיות שקורות בזמן המשמרת, אבל גם לעבוד על המכונות עצמן.

במידה וקורית תקלה, אנחנו מסתכלים ובודקים ומנסים לטפל בה בכוחות עצמנו, כי כולנו מפעילי מכונה עם רקע טכני וניסיון. כמוביל קו, אני אחראי לדווח לאחראי המשמרת וביחד להחליט אם התקלה דורשת את העזרה של מחלקת אחזקה. במידה וכן, אנחנו מזמינים חשמלאים, מכונאים ואנשי צוות אחזקה אחרים וביחד פותרים את הבעיה במהירות האפשרית. תקלות הן דבר טריוויאלי שקורה כל הזמן. חלק מהמכונות יותר ישנות אבל גם במכונות החדשות עלולות להיות תקלות כי הן עדינות וכל שינוי בחומר גלם יכול לגרום לבעיה.

האתגר הגדול בתפקיד שלי הוא לתת מענה בצורה מקצועית וחברותית. אני רוצה לתת לעובדים את התחושה שאנחנו כאן ביחד, וכל אחד מאתנו הוא חוליה בשרשרת שעוזרת לה להיות חזקה ושלמה.

אני אוהב וגאה לעבוד במקום עם שם עולמי כמו קוקה-קולה, זה משהו שכל העולם אוהב ומכיר. אני זוכר שהייתי בחו"ל וסיפרתי למישהו שאני עובד בקוקה-קולה והוא מאוד התלהב. ברגע הזה אתה מרגיש איך הגוף שלך מתרומם מגאווה. חוץ מזה, אנחנו עובדים כאן במשמרות, ואני אוהב את מבנה העבודה הזה כי הוא מאפשר לי זמן פנוי לכל מיני דברים. כשאני הולך לתיאטרון אני צריך ערב פנוי ולפעמים יש סידורים בבוקר אז משמרת לילה מתאימה. במקום לקחת יום חופש או חצי יום חופש, או לבקש מהמנהל לאחֵר, עבודה במשמרות נותנות לי את המענה.

בנוסף, יש גם את אתר ההנחות של החברה, "cbclick", שבו אני קונה כרטיסים להופעות וארוחות במסעדות בהנחות משמעותיות כל חודש. השובר האחרון שקניתי היה כרטיסי כניסה לחמי געש, ולפניו גם כרטיסים מוזלים להופעת סטנדאפ. בקוקה-קולה נותנים לנו את כל ההטבות והתנאים להצליח וליהנות מהחיים".


שמוליק וילנסקי – מפעיל מכונאי, מחלקת ייצור

שיתוף ידע

"אני עובד כמפעיל מכונאי על מכונת ה"לבלר". מדובר בקו בקבוקי ליטר וחצי שמסוגל לייצר ב- 12 שעות עשרות אלפי שישיות. חידשנו את הקו לפני כשנה, הבאנו מכונות חדישות וכיום זה הקו הכי גדול ומהיר בקוקה-קולה. הקו למעשה מייצר מוצר מההתחלה ועד הסוף, ועובר דרך כמה מכונות שלכל אחת תפקיד מסוים. המכונה הראשונה אחראית על ניפוח הבקבוק ומילוי המשקה, אחריה הבקבוק עובר למכונה שלי, ה"לבלר", שמדביקה עליו את התוויות המתאימות. ומשם למכונה שאורזת אותו באריזת ניילון ולמכונה נוספת שמסדרת את הבקבוקים על המשטחים.

בסיום הפרויקט של הקו החדש קיבלתי הוקרה כנבחר שלישון. אני שולט היטב באנגלית ולכן בתחילת העבודה על הקו החדש, עבדתי בצמוד לטכנאי מאיטליה שהסביר לי על המכונות. העברתי את הידע לצוות וחנכתי עובדים חדשים. אני מאמין בשיתוף הידע וחושב שמפעילים מנוסים צריכים לעזור למפעילים חדשים. זה עוזר לכל העובדים בקו, כי כשאין תקלות יש זמן לעבוד על דברים חשובים יותר וגם לצאת להפסקה בראש שקט.

מה שייחודי בקוקה קולה הוא שהחברה מעצימה כל אחד. יש כאן את הכוח לתת לכולם מקום. עובדים חלשים יותר משתפרים בעזרת החזקים, והחזקים מתוגמלים ומוערכים. לפני כשבע שנים – לפני שהגעתי לקוקה-קולה, עבדתי בכמה מקומות עבודה והיו לי מנהלים שלא אמרו בוקר טוב. פה זה אחרת. מנהל המפעל ניגש אליך, לוחץ לך את היד, מוודא שהכל בסדר ותמיד מוכן לעזור. אני נוהג לומר לצעירים שהתנאים פה טובים בין אם זה קרן ההשתלמות, כנס שנתי או מתנות בחגים. אלו הטבות שוות כסף שאין במקומות אחרים".

x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!