האנשים מאחורי הפירות

מאות טונות של פירות טריים, מכונות מתקדמות לצד מכונות ותיקות והרבה עובדים חרוצים – מאחורי הקלעים של פס הייצור, עם האנשים שעושים את המיצים הטעימים בעולם – שלב אחר שלב


ויקטור, אסף ואיציק – מצוות היצור של גת

אבראהים כבהה – עובד מחלקת הסחיטה

מחלקת הסחיטה היא אחת המחלקות הגדולות והחשובות שלנו במפעל, ונמצאת בתחילת תהליך הייצור. בכל יום אנחנו סוחטים פרי אחר, לפעמים תפוז, לפעמים אשכולית ובכלל – כל סוגי ההדרים. בכל משמרת אנחנו סוחטים את כל הפרי שמגיע, לא משאירים שום דבר למשמרת הבאה. מדובר בעשרות טון בשעה, שזה המון פירות. 

הפירות מגיעים אלינו במסועים שאנחנו קוראים להם "חלזונות" ועוברים דרך מכונה ממיינת שדואגת לסדר אותם לפי הגודל שלהם, כך שיתאימו למכונות הסחיטה השונות. יש לנו כאן במחלקה מספר רב של מסחטות שעובדות 24 שעות ביממה, ובמשמרת שלי אני אחראי על כולן. זה כולל הפעלה, ניקיון, גירוז ושימון, וכמובן תיקונים שוטפים שאני מבצע בעזרת צוות הטכנאים והמכונאים של המפעל. המיץ שנסחט מועבר מהמחלקה שלנו להמשך התהליך אצל כל המחלקות האחרות – רכז, מיצים וקווי המילוי.  

העבודה שלי היא לא עבודה קלה ויש בה הרבה אתגרים שצריך להתמודד איתם. לפעמים אנחנו צריכים לעבוד בחוץ בשמש עם הפירות ובחורף לבצע תיקונים עם מים כשקר מאוד. מדובר במפעל ותיק, אז זה אומר שחלק מהמכונות שלנו זקוקות להרבה תשומת לב וגם עם האתגרים של שיפוצים ותחזוקה, אני אוהב את העבודה. אני בן אדם שמסתדר בכל מקום ואחד הדברים שעוזרים לי זו האווירה פה במפעל. האנשים פה חבל על הזמן, אני כאן שש שנים ולא מתחרט לרגע. אני מרגיש פה ממש כמו בעל הבית, כמו חלק מההנהלה. 

שי בריהון – מוביל קו במחלקת הכנות

אנחנו במחלקה אחראים על הכנסת הרכזים שמגיעים בחביות ממחלקת מהסחיטה או מהמחסן לתוך תהליך הייצור. במשמרת ממוצעת אנחנו מטפלים במאות חביות ואני אחראי על שתי מכונות. הראשונה נקראת "מהפכת" והיא פשוטה יותר, ומסוגלת לשפוך רק נוזלים מומסים. החביות הקפואות הולכות למכונה השנייה, שנקראת "מרסקת", מכונה משוכללת יותר שיודעת לחמם וגם לטחון. בשלב הזה הנוזלים ממשיכים בתהליך אל מכלי ההכנה.  

תפקיד מוביל הקו במחלקה שלנו לא פיזי מאוד, אבל מצריך ממני להתרוצץ הרבה בתוך המחלקה, לבדוק המון דברים, לאתר חוסרים, והכל בסביבה הרועשת של המכונות. בכל משמרת אני רואה איזה מתכון אנחנו מתכוונים להכין ולפיו אני נותן הוראות למלגזן שמכניס את החביות למכונה המתאימה, בהתאם למצב הצבירה שלהן – קפוא או נוזלי. 

משמאל: שי עם טל ודמיטרי, מנהלים ממלקת הכנות

למרות שמדובר במפעל ותיק מאוד, הטכנולוגיה אצלנו במחלקה יחסית חדשה ואין הרבה תקלות. אבל כשיש, צריך לדעת להיות אחראי, לעדכן את מנהל המשמרת ולהזמין חשמלאים או מכונאים כדי שיטפלו בבעיה. בסך הכל, כדי להיות מוביל קו מצליח צריך ראש גדול, והאתגר שלי הוא בעיקר לחשוב ולתכנן מראש כדי שהתהליך יהיה יעיל.  

דני לוין – מוביל קווי מילוי

בעבודה שלי יש לי שני תפקידים חשובים. הראשון הוא לנהל פרמטרים של מילוי חביות מיצים ורכזים באמצעות המחשבים של המכונות לפי המתכונים הקבועים. יוצא לי לעבוד הרבה מול המחשב, אבל מדובר בטכנולוגיה בסיסית ולא מורכבת במיוחד. התפקיד השני הוא לטפל בתקלות השוטפות ובבעיות שהעובדים שלי נתקלים בהם תוך כדי התהליך. בסופו של דבר, ההוראות שלי מגיעות לצוות העובדים שנמצא באולם הייצור והם אחראים למלא בפועל את הקו. מדובר באנשים מאוד מנוסים והעבודה רצה. לדעתי אלה האנשים הכי חשובים למפעל. 

לפני שעבדתי בגת עבדתי בכל מיני עבודות זמניות, ולפני שבע שנים התקבלתי לעבודה כאן, כמפעיל מכונת מילוי. בהתחלה לא הייתי מאופס ולא חשבתי שאשאר הרבה, אבל עם הזמן הבנתי שזה מקום ששווה להילחם עבורו והיה חשוב לי לא לעמוד במקום. התעקשתי כל הזמן לאתגר את עצמי, וזה לגמרי השתלם. בכל קו מילוי המערכת קצת שונה, אז עברתי תהליך ארוך של למידה, ולאחר כמה שנים קידמו אותי לתפקיד של מנהל קו.   

מבחינתי, לנהל אנשים זה האתגר האמיתי. צריך להבין לעומק את הדברים שאתה עושה כדי לתת מענה לעובדים תחתיך, אבל גם להיות מנהיג. צריך להיות איש של אנשים, לדעת לדבר ולפנות אל אנשים בצורה הנכונה כדי שיבינו ויפנימו את מה שאתה אומר להם.  



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!