הכוכבים שמאחורי הכדים

ללא תחליף: נהגי ההפצה הוותיקים מספרים על החוויות שבאות עם התפקיד, השירות המסור והמשפחה שבבית.


נתנאל פרץ: "מעריכים את הנהגים ויודעים לצ'פר"

אתה הבוס של עצמך

"הצטרפתי לנביעות מיד אחרי השחרור שלי מהצבא, ואני סופר כאן כבר 10 שנים של כיף". נתנאל פרץ הוא מוביל קו הפצה של סניף אשדוד, אבל רוב הלקוחות שלו נמצאים קרוב לבית, בירושלים. "זה הולך לפי שכונות. הלקוחות די קבועים ומסדרים אותם גיאוגרפית. בממוצע לוקח לנו 7 עד 10 שעות לסיים, תלוי בפקקים". רוב הלקוחות של נתנאל הם פרטיים, ואת הכדים משאירים להם מחוץ לבית, אלא אם מדובר באנשים מבוגרים שמבקשים עזרה בהכנסת הכדים והתקנתם.

כשנתנאל מדבר על היתרונות של העבודה, הוא לא מצליח להסתיר את החיוך. "לדעתי זאת אחת העבודות הכי טובות שיש. אתה הבוס של עצמך ואף אחד לא מפריע לך כל עוד אתה עושה את העבודה כמו שצריך. אתה קובע מתי אתה רוצה לצאת בבוקר ומבחינתי זה מצויין".

עם זאת, נתנאל מדגיש שעם החופש באה גם אחריות גדולה. "כדי להצליח בתור מוביל קו צריך מוסר עבודה גבוה. לקום מוקדם בבוקר, בחום או בקור, להתמודד עם הקשיים של עבודה פיזית ובתוך זה גם לדעת איך לתת שירות טוב ללקוחות. אנחנו צריכים אנשים שהם חזקים פיזית וגם מנטלית".

נתנאל מספר שנביעות מעריכה את הנהגים שלה ויודעת גם לצ'פר כמו שצריך. "בעוד חודש וחצי אני ואשתי נוסעים לאילת לחופשה השנתית שלנו, בחגים מקבלים מתנות איכותיות ויש פה את כל התנאים – קרן השתלמות, ביטוח מנהלים, קרן פנסיה טובה ועוד". בתור מי שמרים כדי מים למחייתו, אפשר היה לחשוב שבזמנו הפנוי נתנאל היה שמח לנוח קצת, אבל הוא ממהר להדגיש שזה לא האופי שלו. "אני אוהב להיות בכושר, ואחרי העבודה אני מקפיד לרוץ ולהתאמן בחדר כושר. אחרי זה אני חוזר הביתה, מוציא את הילדים מבית הספר ומבלה איתם ועם אשתי".

"העוזר ומנהל הקו שותפים בכל דבר"

יאסר חזאם התחיל לעבוד בנביעות לפני כארבע שנים בתור עוזר בקו חלוקה. "שבעה חודשים עזרתי למוביל הקו, ולאחר מכן קיבלתי קו משלי". סדר היום של יאסר קבוע: הוא מתחיל בבוקר בביתו בשפרעם ואוסף את העוזר שלו מביתו ומשם הם יוצאים לחלק את כדי המים ללקוחות. "הקו שלנו רובו בטבריה ובקריית שמונה, ורוב הלקוחות שלנו הם קבועים, כאלה שאני כבר מכיר ועם חלקם יש גם קשר אישי. לפעמים אנחנו יושבים ומדברים על קפה".

מתן -מוביל קו

במשמרת ממוצעת יאסר מטפל בכ-50 עד 60 לקוחות, ומספק להם כדי מים בגדלים שונים וגם משקאות קוקה קולה ובירות. "הקושי משתנה, תלוי גם באופי הלקוחות. כשיש בניינים בלי מעלית זה קשה, אבל יש ימים של מושבים שבהם אין אפילו מדרגה אחת". יאסר מספר שהוא נהנה מהחופש שלו בעבודה. "יש לך את הזמן שלך, אתה יכול לצאת מתי שאתה רוצה, כל עוד תסיים את הסידור שלך. בימים טובים אנחנו יכולים לצאת מוקדם ולסיים גם ב- 10 בבוקר".

העבודה הטובה שיאסר עושה לא נעלמה מעיני המנהלים שלו, ופרסי ההצטיינות שלו מעידים על כך. "זכיתי להיות בין העובדים המצטיינים של 2018, וקיבלתי פרס של יומיים במלון יערות הכרמל לי ולאשתי. מה שאני אוהב בחברה הוא שהעוזר והמנהל שותפים בכל דבר, ולכן גם העוזר שלי קיבל את הפרס". החברה מקיימת מדי שנה מבצע קיץ לעובדי ההפצה המתמידים, במסגרתם יאסר ונהגים נוספים זכו בפרס בשווי אלפי שקלים לבחירה בין טלוויזיה 55 אינץ', מחשב נייד, אייפון וכד'.

"לפני שהגעתי לנביעות הייתי מנופאי עגורן צריח – עבודה מסוכנת מאוד, ועזבתי בגלל הילדים שלי". היום, ליאסר יש הרבה זמן לבלות עם ילדיו, ובמיוחד הוא נהנה ללכת איתם לקולנוע. "אנחנו מקבלים הנחה לסרטים מטעם החברה, אז אני והילדים הולכים פעמיים או שלוש בחודש. בכל פעם שיש סרט חדש הם מעדכנים אותי ואנחנו נוסעים".

"המעבר לתפקיד ניהול צוות הפצה היה שינוי משמעותי בחיים שלי"

בנביעות אוהבים לקדם את האנשים שלהם, וערן אלבז הוא דוגמא מנצחת לכך, כעובד שהתחיל בשנת 2005 כעוזר קו חלוקה, התקדם לניהול קו ואז מונה למנהל צוות הפצה. "אחרי כמה שנים בתפקיד הגשתי מועמדות לתפקיד ניהול צוות הפצה ולשמחתי הרבה קיבלתי אותו". שנה וחצי עברה מאז שערן עזב את המשאית והתיישב במשרדו בסניף ההפצה הצפוני, בצומת הצ'ק פוסט בחיפה. "המעבר מניהול קו לניהול הפצה היה שינוי משמעותי בחיים שלי. אני אוהב לנהל אנשים, זה מאתגר ויש המון אחריות", ערן מספר ומוסיף בצחוק, "ועם זאת, בהחלט יש ימים שהייתי שמח לחזור למשאית, להגיד בצהריים להתראות ולחזור הביתה".

"דואג שהכל יתקתק"

במסגרת התפקיד, ערן אחראי על תשעה קווי חלוקה ועל שרשרת האספקה מהמפעל. "אני אחראי על 18 נהגים ועוזרי נהג, ובמהלך היום נותן להם פתרונות לכל בעיה שצצה בשטח. אם לקוחות לא קיבלו את הכדים שלהם מסיבה כזו אחרת, אני דואג שיחזרו אליהם ויעדכנו אותם". תחום האחריות של ערן משתרע מאיזור חיפה ועד כפר סבא, וגם חלק מאיזור הצפון, נהריה, שלומי וכרמיאל. "אני דואג שכל האיזור שתחת האחריות שלי, יתקתק מכל הבחינות. בסוף היום אני ממתין כאן עד אחרון הנהגים שחוזרים, בודק את המטענים שלהם ומוודא שאף לקוח לא חויב בטעות".

אחד האתגרים הגדולים של ערן הוא ההתמודדות עם ניהול העובדים, אבל העובדה שהיה פעם נהג כמוהם עוזרת לו מאוד. "צריך הרבה רגש. צריך להבין שלאנשים יש מטען שכל אחד מביא איתו וכל אחד הוא עולם שלם. אני מקפיד לערוך ערבי גיבוש, וביומיום אני משתדל לכתוב להם הודעות שירימו להם את המורל". לפני כחודש, ערן קיים תחרות בין עובדיו להחזרת מתקנים מלקוחות. "זה עבד יופי והאנשים נרתמו. כל הזמן עדכנתי לגבי הכמויות ומי הקו המוביל, והייתה אווירה נהדרת. בסוף כמובן הודעתי על הקו הזוכה, והנהג והעוזר קיבלו כל אחד שוברים לארוחת בוקר זוגית. התחרותיות הזו מאוד חשובה למוטיבציה".

ערן מספר כי בזכות העבודה הוא זכה גם בתחביב חדש כך באמצע החיים – רכיבה על אופניים. "הכל התחיל כשהייתי מנהל קו. עברנו דירה וליד הדירה החדשה לא הייתה חנייה להחנות את המשאית. מכיוון שהייתי חייב להתנייד איכשהו עד המקום שבו החניתי, קניתי אופניים. נסעתי כל יום מהבית למשאית ומהמשאית לבית והתחלתי לאהוב את זה. היום אני רוכב בסופי שבוע בקבוצה עם עוד כמה חברים, עושים סינגלים ונהנים מהספורט ומהאווירה".



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!