כתיבת קורות חיים – הנוסחה הסודית


אפשר לקבל תבנית לכתיבת קורות חיים? טכנית כן. אבל חשוב להבין שקורות חיים הם הרבה מעבר לתבנית, אין פורמט קורות חיים אחד לכולם.
קורות חיים הם כרטיס הביקור התעסוקתי שלך.
כבר מזמן עברנו את הימים של הפצת קורות חיים בכל מקום בלי לחשוב פעמיים. היום, יותר מתמיד, חשוב לדעת ולהבין איך כותבים קורות חיים, כי קורות חיים שכתובים נכון יכולים לפתוח דלתות. לעומת זאת, אם קורות חיים לא כתובים מספיק טוב, הם יכולים לגרום לנו לפספס.

צוות מערך הגיוס שלנו, ריכז טיפים ועקרונות חשובים לכתיבת קורות חיים שיעניקו לך יתרון על פני המתמודדים האחרים למשרה.

כתיבת קורות חיים מקצועית שתגרום למערכת הגיוס לזהות התאמה

רוב מערכות הגיוס בארץ יודעות לסרוק את קורות החיים ולפרק אותם למקטעים: פרטים אישיים, השכלה, ניסיון.
מערכות גיוס רבות יודעות לסדר את קורות החיים מהמתאים ביותר לפחות מתאים על פי מילות מפתח שקיימות בקורות החיים.

אז מה אפשר לעשות כדי לעבור בהצלחה את הסינון האוטומטי של מערכת הגיוס?

⦁ לבנות קורות חיים בהתאם לפורמט קורות חיים המקובל (נפרט עליו בהמשך).
אפשר לשלוח קובץ WORD או קובץ PDF שהיה במקור WORD (לא קובץ תמונה שהומר לPDF). זה חשוב משום שמערכות הגיוס צריכות לסרוק את הטקסט הכתוב בקורות החיים. הן לא יודעות לסרוק טקסט על תמונה.
שימוש במילות מפתח, טרמינולוגיה מקצועית בהתאם לדרישות התפקיד. מומלץ לעיין בפרסומי המשרות בתחום שמעניין אותך ולשלב מילות מפתח מתוך תיאורי המשרה והדרישות.

לעזור למגייסים למצוא את המידע החשוב תוך 6-30 שניות!

חשוב לבנות את קורות החיים כך שהמידע החשוב יקפוץ לעין תוך שניות בודדות. מגייסים עוברים על מאות ולפעמים אלפי קורות חיים ביום. הסטטיסטיקות אומרות שתוך חצי דקה מגייסים מקבלים החלטה להתעמק בקורות החיים או לעבור הלאה. ככל שנבליט את המידע שהם מחפשים – יהיה להם קל יותר להבין שאנחנו מתאימים. איך עושים את זה?

מסמך קורות החיים יחולק למספר מקטעים: פרטים אישיים, השכלה, ניסיון, שירות צבאי/לאומי (אם רלוונטי), שפות, קורסים והכשרות, כלים טכנולוגיים. יש לזכור לציין את הפרטים האישיים החשובים בדגש על: שם מלא, יישוב, מייל, מספר טלפון
⦁ להקפיד שהמסמך יהיה קריא ומסודר. מבנה מסודר יעזור למגייסים למצוא את המידע החשוב בקורות החיים
⦁ לשלב תמצית מסודרת המדגישה את הערך המוסף שלנו (למשל על ידי שילוב נתונים מספריים)
⦁ בתיאור ההשכלה והניסיון מקובל לכתוב את קורות החיים בסדר כרונולוגי הפוך (מהאחרון לראשון). ככלל, מה שהכי רלוונטי יופיע למעלה. המטרה לסדר את המסמך כך שיבליט את הדברים החשובים
⦁ לבצע מיפוי של מילות המפתח הרלוונטיות, השתמשו בטרמינולוגיה מקצועית (למשל GMP, FMCG, HACCP)
⦁ מומלץ להיעזר בפרסומי משרות מאתרי הדרושים/רשתות חברתיות (מה מבקשים?)
⦁ למתקדמים: מומלץ להיעזר בפרופילי לינקדאין של אנשים מהתחום (איך אחרים כותבים?)

להבליט את הטעם הייחודי שלך!

בטח שאלת את עצמך "יש עוד הרבה אנשים שמחפשים עבודה בתחום שלי. למה שייקחו דווקא אותי?" הכלי שיעזור לך להדגיש את היתרון התחרותי שלך על פני יתר המתמודדים למשרה נקרא "סיפור הקריירה במסמך קורות החיים". סיפור קריירה אומר לצמצם שימוש בסיסמאות ולהביא יותר נתונים ותוצאות מדידות. למשל ניהלתי צוות של 3 אנשים שעמד ביעדים במשך 3 שנים ברצף. חשוב להביא גם את הפעולה וגם את התוצאה המדידה שלה. זה המקום לשלב סיפור של צמיחה, להראות איך התקדמת ו/או התפתחת לאורך הקריירה.

איך אוכל לדעת אם קורות החיים שלי מבליטים את הטעם הייחודי שלי? אנחנו קוראים לזה מבחן "העתק הדבק". אם אנשים אחרים יוכלו להעתיק את מסמך קורות החיים שלך ולהשתמש בו כפי שהוא – כדאי להשקיע עוד קצת בהדגשת הייחוד שלך.

נשמח לקבל קורות חיים! בתמונה: מיטל, קרן, קרין, אלמוג, צופיה, מיה וקרן

שאלות נפוצות – כתיבת קורות חיים מקצועית

מה האורך המומלץ של קורות החיים? קורות חיים צריכים להיות ארוכים דיי הצורך כדי להראות התאמה למשרה ולא מילה אחת יותר! על פי רוב, האורך המקובל הוא בין עמוד אחד לשני עמודים. בעבר הייתה נטיה להיצמד לקורות חיים באורך עמוד אחד. הדבר נבע בין היתר בשל שליחת קורות החיים בפקס וחשש מאובדן דפים. כיום, בעידן הטכנולוגי אין לכך משמעות.

האם לציין תאריך לידה/גיל? אין הכרח לציין גיל בקורות החיים.

מדוע כדאי לי לציין ישוב? הסטטיסטיקות מראות שציון יישוב מגדיל את אחוזי החזרה לקורות החיים. אגב, באותו אופן, קיימות סטטיסטיקות שמעידות שציון מיקום המשרה מגדיל את כמות המועמדויות. אם אזור המגורים שלך רחוק ממיקום המשרה המוצעת – מומלץ לציין בקורות החיים שקיימת גמישות לנסיעות או להעתקת אזור מגורים.

מה עושים עם "חורים" בקורות החיים? תמיד נקפיד לכתוב קורות חיים מדוייקים. אם קיים "חור" בקורות החיים, יתכן שהמגייסים ישאלו על כך במסגרת הריאיון.

אז מה עכשיו? גם אם קורות החיים שלך לא מושלמים, אנחנו תמיד שמחים להכיר ולראות את הא.נשים מאחורי קורות החיים. אצלנו הטעם מתחיל באנשים! מזמינים אותך לעיין במשרות הפתוחות ולהגיש מועמדות.

משרות שיכולות לעניין אותך:

x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!