הנוסחה הסודית של קוקה-קולה

ביקשנו מעובדי החברה לספר לנו מה הדברים הקטנים שהופכים את קוקה-קולה למקום הנכון בשבילם, וגילינו מרכיבים שאין להם תחליף.


האיה חאג' יחיא – לבורנטית, מעבדת איכות

למצות את הפוטנציאל שלי

להיות מי שאת

"קוקה-קולה הוא מקום העבודה הראשון שלי אחרי הלימודים, וכבר בראיון הרגשתי שיש כאן משהו מיוחד ואנשים שונים. כאישה מוסלמית עם חיג'אב אני מרגישה שונה בהרבה מקומות, אבל כאן, כבר ביום הראשון לעבודה הרגשתי שכולם מקבלים אותי ולא מסתכלים עליי אחרת. אני העובדת הערבייה הראשונה בחטיבת האיכות ומאוד שמחתי שלא מזמן קלטנו עובדת נוספת, כי חשוב לי שגם בסביבה שלי יידעו כמה אפשרויות יש בקוקה-קולה וכמה טובים התנאים. בשנה שעברה השתתפתי בקמפיין לכבוד הרמדאן, שבו חלק מעובדי החברה הופיעו על שלטי חוצות ביישובים ערביים כחלק ממהלך שיווקי. המהלך הצליח מאוד במגזר ונתן לי תחושה נהדרת שאני שותפה בדברים מיוחדים גם מעבר לעבודה הרגילה שלי".

למידה וחדשנות בלתי פוסקת

"אחד הדברים שאני הכי אוהבת בעבודה שלי, הוא שהיא לא שגרתית. בכל יום אני עוסקת בניסיונות, מוצרים חדשים ועשיה שונה – זה מרענן ומלמד המון. כלבורנטית, אני והצוות שאיתי עוברים הרבה הדרכות וקורסים שמעשירים אותנו, כמו ביקורים במעבדות מתקדמות וחשיפה למכשירים מקצועיים חדשים. אני אוהבת את התחום המדעי ואני רואה כאן אפשרויות, תפקידים ותחומים מרתקים שלא חשבתי עליהם בעבר כמו תפקידים בחטיבת האיכות, בייצור, בשיווק או לצאת ללימודים ואחריהם להמשיך להתקדם. היום אני מאוד מרוצה מהתפקיד ומהמקום שבו אני נמצאת, מרגישה שאני עדיין בתחילת המסע ורק מתחילה ללמוד ולהכיר את כל מה שלפניי".

אלון כהן – מתאם אספקה, תפ"י

"קוקה-קולה נותנת לך את הכלים להצליח"

התחלתי את דרכי בקוקה-קולה ממש אחרי הצבא כנהג פול טריילר שמסיע את חומרי הגלם. כבר אז הצליחו לזהות בי פוטנציאל להתפתחות והציעו לי תפקיד של רכז חומרי גלם ומשם התקדמתי לתפקיד הנוכחי שלי במחלקת תפ"י (תכנון ופיקוח ייצור). היום אני אחראי על הזמנה של חומרי הגלם, כך שעברתי את כל התהליך – מהמשאית ועד תכנון וניהול הספקים. בתחילת השנה יצאתי ללימודים מטעם החברה. המנהל שלי הוא זה שתמיד דוחף אותי להתקדם, לרכוש עוד כלים ולהיות פרקטי. הוא זה שגרם לי לצאת ללימודים ובזכות התמיכה שלו, אני רואה את העתיד שלי בעוד ועוד תפקידים. אני עובד במשרה מלאה ולומד 3 פעמים בשבוע ומעבר לסיוע במימון של הלימודים, מאוד עוזרים לי בגמישות בשעות העבודה. מבחינתי קוקה-קולה נותנת לך את כל הכלים להצליח ואפשר לראות שמי שבא ומשקיע ומתמיד, רואה תוצאות.

עבודה תוססת

"אני אוהב את האג'נדה של החברה וגם מאוד מחובר למוצרים, לכן אני רואה את העתיד שלי כאן. אחרי המסלול שעשיתי, אני יודע גם כמה מורכב תהליך הייצור וכמה דגש שמים אצלנו על בקרה ואיכות כדי שהמשקאות ייצאו כמו שצריך. העבודה בקוקה-קולה פעמים רבות גם בלחץ – תוססת כמו המשקאות. תמיד יש אקשן, עובדים סביב השעון, צריך לקבל החלטות מהירות ולכל החלטה יש השלכות. עבודה תוססת בלחץ כזה אולי לא מתאימה לכל אחד, אבל אני מאוד אוהב לעבוד כך. לשמחתי, אני יודע שעומדים מאחורי ומגבים אותי בכל החלטה".

איציק גטנך – מפעיל מכונאי, חדר סירופ

"בזכות העבודה אני מצליח גם להתנדב"

"כחלק מהפעילות ההתנדבותית של העובדים של קוקה-קולה, יצאתי ביחד עם החברים לצוות להתנדבות אצל קשישים במרכז הגריאטרי בתל השומר. בילינו עם הקשישים בזמן איכות אמיתי – שיחקנו איתם, דיברנו, הרכבנו פאזלים ביחד. יצאתי משם עם הרגשה נהדרת שנתתי לקשישים משהו אנושי שהיה חסר להם. גם השנה הזמינו אותנו לבחור את פעילות ההתנדבות שנצא אליה במקום יום עבודה, והמחלקה שלי בחרה בניקוי חוף הים. הגענו ביחד לחוף הצוק ואספנו ניילונים, בקבוקים וזבל שאנשים זרקו.

עם העומס של משפחה ועבודה, לא תמיד קל למצוא את הזמן לצאת להתנדב ולעזור למי שצריך, למרות שמאוד רוצים. לכן זו הרגשה מאוד טובה ותחושת סיפוק שבזכות העבודה אני יכול לעשות גם דברים כאלה".

אחמד תחוכא – מלגזן, מחלקת לוגיסטיקה

קבוצה אחת, משפחה גדולה

 "עבדתי בעבר במשק צוריאל בצפון שעבר למפעל טרה בנתיבות. באותם ימים החלטנו לעבור דירה לאזור המרכז והציעו לי להשתלב בקוקה-קולה בבני ברק. מכיוון ששתי החברות שייכות לקבוצה אחת, זכיתי לשמור על הוותק שלי. כל מעבר הוא קשה וזאת גם הייתה הפעם הראשונה שהשתלבתי בחברה כל כך גדולה, אבל גיליתי שיש הרבה תמיכה ואנשים טובים שבאים לקראתך. זה ארגון שמצד אחד ענק ומצד שני משפחתי, וזה מה שיפה בו. אם אתה רוצה להתקדם – זה מבורך, אם אתה צריך עזרה – גם בעניין משפחתי או פרטי – יעשו הכל כדי שתרגיש הכי בנוח. כבר אחרי השבוע הראשון לעבודה כאן, חזרתי למשפחה שלי בצפון ואמרתי להם שיהיו רגועים – הגעתי למקום טוב".

פיתוח אישי ומקצועי

"בעבר פחדתי לדבר מול אנשים, אבל בקוקה-קולה עברתי קורס שנתן לי את הכלים לעשות את זה. ממש הכרתי את עצמי מחדש וקיבלתי כלים וחיזוקים להתגבר על הפחדים. אם בעבר הייתי יותר ביישן, היום אני מרגיש את ההנאה שיש בלדבר ולהביע את עצמי – גם מקצועית וגם אישית. לא מזמן העברתי מצגת מול כנס מנהלים בנושא של מצוינות תפעולית ושיפור מקום העבודה, וזאת הייתה מבחינתי חוויה אדירה.

העבודה כאן תרמה לי לביטחון העצמי ושינתה אותי. קיבלתי מענה למשהו שהיה לי חסר וגיליתי שגם הייתי רעב אליו, וזה דבר שאני בטוח שישרת אותי בעתיד. למרות שחששתי מאוד לנהל אנשים, כבר התקדמתי לניהול משמרת ובעתיד הייתי רוצה להמשיך בתפקידים ניהוליים נוספים".

מימין: האיה, עידו ואלון

עידו חיימוביץ – מנהל כספים

חברה שמאפשרת התפתחות

"המסלול האישי שלי בקוקה-קולה, ממחיש עד כמה אפשר להתפתח כאן מקצועית. התחלתי לעבוד כאן ככלכלן. כרפרנט של המפעל עסקתי בתחומים של השקעות, משאבי אנוש וניהול הביצועים. אחרי פחות משנתיים הציעו לי תפקיד של מהנדס ארגון ושיטות במפעל. בתפקיד החדש, הייתי חבר הנהלת המפעל ונחשפתי לעולמות תוכן חדשים לחלוטין. בתפקיד עסקתי בעיקר בעולמות שיפור הביצועים התפעוליים ולמדתי המון על אופן ההתנהלות של מפעל. אחרי תקופה מרתקת של 3 שנים במפעל, הוצע לי לחזור למחלקה הכלכלית שבה התחלתי – והפעם כמנהל. אני לא מכיר הרבה ארגונים שמאפשרים לעובד שמגיע מהתחום הפיננסי, לעבור מסלול שפותח אותו לעולמות מקצועיים חדשים. היום אני מבין תהליכים באופן שלא הייתי יכול להבין, אם לא היו לי את אותן שנים בשטח".

"אנשים הופכים את העבודה לחוויה"

"במחלקה הכלכלית אנחנו מפרסמים כתבות להעשרה כלכלית עבור עובדי החברה – לפעמים על ניהול נכון של משק בית וגם על מושגים כלכליים כמו ביטקוין, אינפלציה וכו'. האמת היא שאף אחד לא ביקש מאתנו לעשות את זה – זו יוזמה שלנו להעשיר את העובדים, כי אנחנו פשוט מרגישים שזה נכון. כולם במחלקה שותפים בכתיבה ובנוסף אנחנו מעבירים גם הרצאה על נושא כלכלי בוער או שאלה שעולה על ידי העובדים. קיבלנו פידבקים מצוינים ותמיד יש כמה עובדים שמבקשים מאיתנו הסברים כאלה ואחרים.

במחלקה הכלכלית עובדים מאוד קשה, אבל באים עם המון חשק ומוטיבציה. האנשים כאן הם מה שהופך את העבודה לחוויה".



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!