להרגיש בבית: עבודה בסביבה הכי מגוונת וגמישה שיש

מוקדי השירות של נביעות בקריית שדה התעופה ובחיפה, הם הבית השני של הנציגים שלנו – נשים וגברים, מגוון של גילאים, חילוניים ודתיים ומכל המגזרים. שלושה עובדי נביעות סיפרו לנו על האווירה המיוחדת, האתגרים המקצועיים ותחושת המשפחתיות שאין לה תחליף.


יוגב יונאי: "יש גמישות ובאים לקראת מי שצריך עזרה"

מגלים גמישות ויוזמה

הסיפור של יוגב יונאי עם נביעות לוקח אותו כמה שנים אחורה כשעבד כאיש מכירות טלפוניות במוקד הטלמרקטינג בקריית שדה התעופה. לפני כ-4 שנים הוא עמד בפני דילמה לא פשוטה של עזיבת המוקד בעקבות מעבר דירה לצפון, שם התגוררה ולמדה בת הזוג שלו. בנביעות הכירו את הסיפור האישי של יוגב, שאפו לשמר אותו והצליחו גם למצא עבורו פתרון יצירתי: במפעל בקריית שמונה התפנתה משרה של מבקר איכות והיא הוצעה ליוגב. "זה היה ממש מעכשיו לעכשיו", יוגב נזכר, "תוך יומיים ארזתי את הבית בלי לחשוב יותר מדי ונקלטתי שם. עשו לי חפיפה מצוינת ותוך חודשיים נכנסתי לעניינים".

התקופה בצפון הייתה שונה מאוד מקצועית – כצפוי ממעבר ממוקד מכירות למפעל, ועם זאת, יוגב מספר על חוט שמקשר בין שני המקומות, תחושה של משפחתיות שבה כולם מכירים ודואגים זה לזה. "אלה מקומות שונים לגמרי, אבל בהפסקות כולם יושבים יחד, אומרים שלום במסדרונות ותמיד מתייחסים אחד לשני". יוגב מספר שגם בעבודה עצמה, תחושת השותפות מתבטאת בהרבה עזרה הדדית ונתינה – הדברים שבזכותם בעצם בכלל הגיע למפעל. "זאת הייתה יוזמה של נביעות, וזה מראה כמה גמישות יש בחברה ואיך באים לקראת מי שצריך עזרה".

אחרי כ-3 שנים חזר יוגב למרכז ולמוקד של נביעות, ומאז הוא עובד כנציג גבייה מול לקוחות עסקיים. תפקידו הוא לשוחח עם בעלי חוב או לקוחות שמאחרים בתשלומים ולדאוג להסדיר איתם את התשלום. עבודה לא פשוטה, ויוגב מודה שלעתים יש שיחות "לא כל כך נעימות". עם זאת, הוא מסביר שרכש מיומנות שעוזרת לו והוא מצליח למצוא אתגרים וסיפוק בעבודה. "רכשתי הרבה ניסיון במוקד המכירות שבו עבדתי בעבר, ובסופו של דבר צריך לדעת לדבר עם בני אדם. צריך לפשט את המציאות ובצורה נעימה להעביר את המסר כדי שיהיה שיתוף פעולה".

התחשבות גדולה במגוון של עובדים

לפני כשנה התחילה ענת עטיה לעבוד כנציגת שירות לקוחות, והיום היא עובדת 'בק-אופיס' במוקד שירות ומכירה – תומכת בעבודת הנציגים הטלפוניים בניהול התהליכים שמאחורי הקלעים, כמו ביטוחים, פניות שעוכבו, שיחות מנהל ועוד.

היא השתלבה בנביעות בתקופת המעבר של כל מרכזי השירות לקריית שדה התעופה. בין התפקידים שנפתחו, הוצעו גם משרות אֵם – בין השאר לקהל הנשים החרדיות שענת ביניהן. התפקיד החדש הוצע לה כעבור חצי שנה בלבד, וגם בו היא משמשת במשרת אם עד השעה 15:30. "אני חושבת שאישה שבאה עם מחויבות לפרנסה ולבית תהיה יותר מחויבת לעבודה. יש לנו ילדים ויש לנו אחריות, אז החיסורים שלנו מעטים ואנחנו עושות את העבודה במאה אחוז. אני מאמינה שגם על זה חשבו כשפנו לנשים כמוני".

ענת מספרת שבמסגרת התנאים המצוינים של נביעות, יש התחשבות גדולה בעובדות החרדיות – "דברים קטנים שאנחנו צריכות, בעיקר בחגים, והחברה נענית להם ברצון, לצד קרן השתלמות שאנחנו מקבלות, כרטיס סיבוס והטבות נוספות כמו שתייה מוזלת ומוצרי טרה בהנחה משמעותית שאפשר לקנות במכולת העובדים שבבניין. יש לנו גם הסעה הלוך וחזור מהיישוב שלי, אלעד, ומקום העבודה מאובזר ונוח ותורם לאווירה מצוינת".

"רוב האנשים שמתקשרים למוקד השירות הם אנשים שעברו חווית שירות לא חיובית והתפקיד שלנו הוא לפתור את הדברים בסבלנות ולגרום להם להיות מרוצים יותר", ענת מספרת. בתחילת העבודה כל נציג שירות עובר קורס של 3 שבועות שבו לומדים מיומנויות של טיפול בהתנגדויות, שימור לקוחות וגם היבטים טכניים של מוצרי החברה, ניהול חשבונות ופיננסים, אבל המיומנות נרכשת ברובה דרך עבודה יומיומית. "לפעמים אנשים כועסים יותר ולפעמים פחות ויש גם פרגונים", ענת מודה, "זה מאתגר כי לא עשיתי את זה בעברי ויש רצון לצלוח את המשימות היומיומיות".

"ניתן ללמוד פה הרבה אם רוצים לפתוח את הראש"

קרן גולדנברג נמצאת בנביעות כבר יותר מ-12 שנים ועברה בכמה וכמה מוקדים ותפקידי שירות מאתגרים. היא התחילה את דרכה במוקד השירות, המשיכה לתפקיד בשימור לקוחות ומילאה גם תפקיד במחלקת הגבייה בעקבות שינויים במבנה המוקד. "זה היה תפקיד מאוד חשוב לניסיון שלי", היא אומרת, "הוא מאתגר אבל מבחינתי ידע זה כוח ופה ניתן ללמוד הרבה, אם רוצים לפתוח את הראש".

בזכות הניסיון הרב שצברה, קרן עובדת כיום במקביל בכמה תפקידים ומחלקת ביניהם את השבוע. ברוב הזמן היא נציגה בכירה במוקד קשרי הלקוחות, פעמיים בשבוע היא אחראית משמרת במוקד השירות ובמקביל נותנת מענה במייל ללקוחות מוסדיים גדולים. "אני עושה הכל מהכל וגם מעבירה משובים לבנות המוקד, מאשרת מחירים חריגים אם צריך, עושה בירורים מול מנהלים ושיחות למוקדים אחרים".

הדבר שקרן נהנית ממנו יותר מכל בעבודה שלה הוא חניכה של הנציגות החדשות. היא אמנם מקפידה על תפוקה גבוהה, אך כשזה קשור ללימוד, היא משקיעה את כל הזמן שצריך. "אני יושבת עם הנציגות אחת-על-אחת ונותנת את כל הדוגמאות, מכינה להן טבלאות עם כל מה שיכול לקרות ונותנת להן 100% מהידע שלי. חשוב לי שהן יהיו נציגות מקצועיות ואיכותיות".

"אם אני עובדת כאן כל כך הרבה שנים, זה אומר שזה מקום עם רגליים על הקרקע", קרן אומרת, "התנאים מצוינים, האווירה נעימה והעבודה דינאמית". צוות שימור הלקוחות מונה 7 בנות ומנהלת – יחידה קטנה ומלוכדת, עם טווח גילאים מכובד של 20 שנים. "יש לנו נציגות בנות 24 ועד 45 שעובדות בחברוּת גדולה ובמחויבות הדדית לעזור ולהגיע ליעדי המחלקה", אומרת קרן". "יש ביננו עבודת צוות מהממת כדי שנעשה את הכי טוב שאפשר".




x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!