מנהלים בגובה העיניים

איך מגיעים ללבם של העובדים, מה הקשר בין ניקיון לתפוקה מקסימלית ולמה חשוב להסביר תמיד את התמונה הרחבה? שלושה מנהלים ותיקים ומוערכים בנביעות סיפרו לנו על השקפת עולמם וחלקו טיפים יקרים מפז.


אמנון בשישט: "נותן להם כלים מקצועיים"

אמנון ברשישט – מנהל קווי ייצור, מפעל נביעות קרית שמונה

אמנון נמצא בנביעות כבר 8 שנים, ומנהל את קווים 3 ו-7, לייצור ומילוי בקבוקי המים של נביעות. התהליך כולו, מניפוח הבקבוקים, המילוי והפיקוק ועד האריזה, עובר דרכו. "סך הכל זה כמו משפחה", אמנון אומר, "העובדים מכירים אחד את השני והסביבה תומכת ואוהבת".

"האתגר", הוא מוסיף, "הוא לנהל את המשפחה הנחמדה הזאת וגם להגיע לתוצאות". בסופו של דבר, אמנון מבהיר שבכל יום המטרה היא להגיע לשיא התפוקה ביעילות מקסימלית, לפי התקנים והדרישות, בדגש על איכות. כמנהל, אמנון מרגיש שהאחריות שלו היא להכין כל עובד למשימה שלו בצורה הטובה ביותר.

"אני קודם כל נותן כלים מקצועיים, אני מכשיר כל אדם למשימה שלו ואז מאפשר להם עם הזמן להשתפשף ולהכיר את התחנות שצמודות להם בתהליך הייצור, מה שלפני ומה שאחרי". כשעובדים חדשים מגיעים לצוות, בראש ובראשונה הם מכירים את כל החברים ומיד מוצמד להם חונך צמוד שמלווה אותם עד שהם בטוחים ומוסמכים לעבוד לבד. "אם יש דברים לא ברורים ברמה המקצועית, וכמובן בכל עניין, כולם מרגישים חופשי להיכנס אליי למשרד".

אחד האתגרים המפתיעים שאמנון נתקל בהם הוא עובדים צעירים שלא מוכנים עדיין למנטליות של מפעל מזון מסודר עם סטנדרטים גבוהים של ניקיון. "חלק באים מהצבא, או ממקומות אחרים ולא מוכנים למקום ממוסד עם דרישות גבוהות, אבל הם לומדים שניקיון – במיוחד במפעל מזון – הוא קריטי. וכשהסביבה נקייה, גם העבודה הולכת טוב יותר". הוא מסביר.

בסוף היום אמנון נוהג לאסוף את אנשי המשמרות הנוכחים במפעל לשיחה של דרייב ודואג לתת קרדיט לכל החברים. "אם אני יכול לנהל כזה קו ארוך ולתת תפוקה כזאת, אני רוצה להראות לעובדים שלי 'הנה הקבלות על העבודה הקשה שלכם', זה עושה טוב לכולם".

שלום בן נעים – ראש תחום החשמל במחלקת האחזקה

שלום עובד במפעל כבר 19 שנים. הוא התחיל כחשמלאי, היה מנהל טכני של אחד הקווים ולפני כ-8 שנים התמנה לנהל את תחום החשמל, בו הוא מלווה פרויקטים, נותן שירות למערך הייצור, מבצע טיפולים יזומים ואחזקה מונעת. תחום החשמל הוא אחד משלושת רגליים של מחלקת האחזקה, יחד עם בקרה ומכניקה – כולם תחת מנהל האחזקה, ששלום משמש גם ממלא מקום שלו.

בכמעט שני עשורים, שלום ראה התפתחות בלתי פוסקת במפעל. "ברמה המקצועית בנביעות מתחדשים תמיד", הוא אומר, "אין שנה בלי פרויקטים, אין רגע דל". לפי שלום, אחד המאפיינים הבולטים במקום העבודה הוא השאיפה להוביל – שאיפה שמתגלגלת לעובדים. "יש לנו שוברים לארוחות זוגיות, ימי כיף ותמריצים שאנחנו יכולים לתת כדי לתגמל, אבל אני לא צריך לשכנע אותם. אני מרגיש שהצוותים שלי עומדים לצדי. כולם תמיד בעד להשלים את העבודה, להתחדש, להגיע למצב שיש פחות תקלות. כמובן שאנחנו מדברים גם על החשיבות שיש לכל שינוי למפעל כולו, ההשפעה על הרווחיות וכמובן שאם יש חלוקת רווחים, הם ייהנו מזה בעצמם".

שמעון חזות (במרכז) וצוות המחסן באשדוד

שלום מספר שהמודל לגישה ולהתנהלות שלו כמנהל, הוא ארז, מנהל האחזקה. הוא מקפיד לקיים שיחות מחלקה לפחות אחת לשבוע, משוחח עם העובדים ויודע מה קורה עם אחד ואחד מהם, מקצועית וגם בפן האישי. "אני מרגיש שהם מעריכים את זה מאוד ויודע שכשאני אבקש משהו, יהיה להם חשוב לעשות אותו. ככה זה".

אותה אכפתיות, לא נמצאת רק אצל שלום, כך הוא אומר. "באופן כללי בנביעות יש יותר קשב לעובדים, יחד עם הרבה תנאים שאין במקומות אחרים. זה בית שני לי ולהרבה אנשים". כתושב ראש פינה, הוא מספר גם על החשיבות של המפעל לאזור, ותחושת הסיפוק בעבודה במקום שיש לו השפעה על האוכלוסייה. "אין הרבה מקומות עבודה בסביבה, לכן חלקם לא נותנים תנאים ראויים כמו במרכז הארץ, אבל בנביעות יש הכל – קרן השתלמות, ימי כיף, הטבות, אין עוד הרבה מקומות כאלה".

שמעון חזות – מנהל סניף הפצה אשדוד

"לאנשים קשה לקבל שינויים", אומר שמעון, מנהל ההפצה במרחב דרום, תחתיו פרושים כ-20 קווי חלוקה ומחסן עם מלגזנים, מלקטים ובקרים. עד לפני שנתיים הם היו אחראים רק על אספקת כדי המים לברים של נביעות, אך במתכונת הנוכחית המגוון גדל וכעת הם מוכרים בנוסף, את רוב מוצרי הקבוצה: שתייה קלה וסירופים, בירות, אלכוהול ואף תה, פסטות ורטבים., "אין שינוי שעובר חלק לגמרי, לכן החוכמה הגדולה שלנו כמנהלים היא לדעת איך להעביר את המסרים", שמעון מחדד ומסביר את האתגר.

"אם נעביר הכל בצורה של שחור-לבן, כנראה שניצור מרמור ונפסיד עובדים טובים", כך טוען שמעון, ומסביר שהמפתח לשיתוף פעולה מבחינתו הוא יצירה של הבנה רחבה. רבים מהעובדים בקווי ההפצה התרגלו לפעולה פשוטה של הנחת הסחורה ליד הדלת וכעת נתקלים במשימה שונה ומורכבת יותר. כדי להסיר התנגדויות, שמעון דאג להסביר לאנשים שלו את ההיגיון העסקי מאחורי המהלך. "הסברתי שעולם הברים לבדו לא היה רווחי מספיק, ושכדי לשנות את המגמה, נכנסנו לתחומים מקבילים. עשיתי מאמץ לשקף את הדבר הזה ברמה שתדבר אל העובדים".

עבור שמעון, ברגע שהעובדים מגויסים למשימה חדשה, האתגר הוא להצליח בה – לעמוד ביעדים ולעשות זאת תוך שמירה על אווירה חיובית. "החוכמה היא להגיע לתוצאה עסקית, עם עובדים שיש להם חיוך על הפנים". לצד תמריצים כמו מענקי התמדה, שמעון מרגיש שבסופו של דבר התוצאות נובעות מהיחס שהאנשים מקבלים ומתוך הדוגמא האישית שהוא מעניק. "הכל יותר פשוט כשאתה בעצמך מכניס את הידיים לבוץ ומדבר לאנשים בגובה העיניים".










x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!