מצדיעים לכוכבים: עובדי המטה המצטיינים שלנו

הם מובילים פרויקטים ומצעידים את החברה לעתיד, מתקדמים בין תפקידים ומייצגים את הערכים החשובים ביותר מדי יום. שוחחנו עם שלושה עובדים מצטיינים על מוטיבציה, אתגרים ועל המנהלים שתמכו בדרך.


תמונה של רמי תשובה

רמי תשובה – ראש צוות אבטחת מידע, אגף טכנולוגיות מידע

אחרי תפקיד ראשון כרכז מערכות מידע והתנסות מוצלחת כמנהל צוות מחשוב אישי, רמי נפגש עם מנהלת משאבי אנוש ועם מנהלו הישיר לשיחה שלה הוא קורא בהומור, שיחת "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול". אבטחת המידע תמיד קרצה לו, ולמרות שהרגיש מצויין בתפקידיו הקודמים, קיבל מהם את הדחיפה לנסות להתפתח בתחום. כעת הוא מסכם מעל שנתיים של ניהול והובלת פרויקטים בתחום אבטחת המידע, בתור עובד מצטיין.

רמי הוא לא האדם שמחפש כבוד ותהילה. את פרס ההצטיינות המכובד שקיבל הוא עדיין לא מימש ("אני באמת חייב לעשות את זה, זה בטח משהו מכובד מאוד!"), אבל ברור לו מאוד מהם המרכיבים ההכרחיים מבחינתו להצלחה: "אתה צריך לאהוב את מה שאתה עושה", הוא אומר בפשטות, "כדי שאעשה משהו באהבה אני חייב לגלות בו עניין. וכשיש עניין, יש ערך". 

"ארגון לא יפַתֵח עובדים טובים אם אין שדרת ניהול שמקיימת בעצמה את מה שהיא דורשת. זה בסופו של דבר מגיע לדוגמא אישית. מצד שני – וזה בא בשילוב עם הסטנדרטים הגבוהים – קריטי שמנהל ידע גם לשחרר. כשהרגשתי שהרווחתי אחריות נוספת, גם המנהלים שלי ראו שאפשר להטיל אותה עליי וכך היה. הם נתנו לי מקום וחופש להתבטא. אם עובד רואה את עצמו כגלגל שיניים במכונה, לא בטוח שהוא ימצא עניין בעבודה, אבל כשהוא מרגיש משמעותי לתהליכים ולארגון, הוא יכול לחוש סיפוק אמיתי". 

הפרויקט המרכזי שרמי עובד עליו בימים אלה הוא איחוד של כל שבע החברות בקבוצה המרכזית למשקאות תחת מטריית שירותי המחשוב של אגף טכנולוגיות מידע, מיחידות השירות המשותף. זהו תהליך רוחבי מאתגר, והמורכבות שלו מעוררת מוטיבציה אצל רמי. "זה מהותי עבורי שהדבר שאני עושה יהיה מעורר מחשבה, שיהיה מאתגר אינטלקטואלית ולא רובוטי".  

"לצד האתגר האינטלקטואלי, מאוד חשובים לי האנשים", רמי מציין פן אחר של הניהול שאותו הוא רואה כחשוב עוד יותר. "עם כל הדרייב של העשייה, צריך למצוא את הרגעים לשאול לשלומו של העובד, להתעניין במשפחה שלו וברגשות שלו. לפעמים, אם מנהל מספיק רגיש הוא יכול במבט אחד בעיניים של העובד שלו לדעת אם זה רגע מתאים להטיל משימה, לתת ביקורת או לתת חיזוק. אם עובד נמצא במצב לחוץ, אישית או מקצועית, מילה אחת יכולה להרים אותו, אבל גם לעשות את ההיפך. מנהל צריך לדעת לקרוא בין השורות, ואני מרגיש שהתמזל מזלי ולאורך השנים זכיתי במנהלים כאלה". 

תמונה של גלית ברקוביץ'

גלית ברקוביץ' – קניינית חומרי גלם, אגף הרכש

את קבלת ההוקרה כעובדת מצטיינת של יחידות השירות המשותף, גלית חוותה בצורה הומוריסטית. זה היה באירוע סיכום-תחילת שנה של החברה והטקס הרשמי לווה בסרטונים מצחיקים בסגנון 'יצאת צדיק' עם הקומיקאי יוסי גבני, שהיה מחופש לחיים הכט. "הסרטון שלי יצא מאוד מצחיק. הובכתי כי אני פחות אוהבת להיות במרכז תשומת הלב, אבל זרמתי וכמובן שמחתי מאוד שבחרו בי".  

גלית עובדת ביחידות השירות המשותף כארבע שנים וחצי, ויחד עם המנהל הישיר שלה, השניים מרכיבים את מחלקת רכש חומרי גלם עבור כל חברות הקבוצה. כל חומר שנכנס לבקבוקים והאריזות של החברה עובר דרכם, מעמילנים לגבינות, דרך חומרי טעם למי נביעות בטעמים וכל מה שצריך כדי להכין קוקה- קולה. שניהם לא רק יוצאים להשיג את המחיר הטוב ביותר, אלא חיים את השינויים והצרכים של השותפים יום יום. "הראייה שלנו היא לתת מענה לכולם, לכל החברות הבנות, ולהעניק שירות שכולל גם את השגרה וגם את השינויים שעוברים על החברה שמולנו". 

הצד השני של העבודה של גלית הוא הספקים. כשגלית מדברת על היחס של המחלקה לשותפיה העסקיים, ולא רק לחברות בקבוצה, אפשר להבין שהיא מצאה מקום שחושב כמוה. "אנחנו משתדלים להיות שקופים, וממש לא חזקים ותוקפניים כמו שלפעמים מציירים אנשי רכש. אם אנחנו שוקלים להחליף ספק, הגישה שלנו היא לשתף אותו מראש שאולי הפעילות תשתנה כדי שלא ייערך עם אספקה שבסוף לא נרכוש. אנחנו תמיד מנסים להיות הגונים ותפישה ההגינות מתאימה לאני מאמין שלי".  

גלית הגיעה מעולם תוכן אחר בהייטק ובנתה את התפקיד שלה מאפס. "נכנסתי מהר לעניינים ולמדתי את עולם המזון ואת מגוון הממשקים שלנו. אחד הדברים החשובים לנו ביותר כחברה הוא השירות, ואני באמת מקשיבה, מלווה ומקדמת דברים עבור אנשים. אני יודעת שאנשים מרוצים מהיחס שאני נותנת להם וכנראה שזאת הסיבה שבחרו אותי כמצטיינת".  

סדנת תקשורת בינאישית שגלית עוברת בימים אלה היא אחת האפשרויות ללמוד ולפתח יכולות אישיות, והרבה פעמים, היא מסבירה, הלמידה היא באופן פחות רשמי, תוך כדי תנועה ממנהלים שמראים את הדרך. "במקומות אחרים אולי מנחיתים על עובדים דברים מסוימים, אבל אני מרגישה שכאן נותנים לי כלים וגם עצמאות לעשות דברים בדרך שלי". 

תמונה של מיטל גוילי

מיטל גוילי – מנהלת תוכן דיגיטל HR, אגף משאבי אנוש

עוצמתו של ארגון גדול ומורכב, כמו החברה המרכזית למשקאות, נמדדת בין היתר ביכולת לשתף את כל עובדיו (מעל 5,000 במספר) בתהליכים, חידושים ועדכונים שקורים בו ולשמור את כל חברות הקבוצה – כל אחת ומאפייניה הייחודים – שותפות ומעודכנות בעשיה.  

האתגר הלא פשוט הזה מונח על שולחנה של מחלקת התקשורת הפנים ארגונית, ומיטל, כרכזת תקשורת, עמדה בנקודת מפתח בתהליכים מסוג זה בדיוק. היא יצרה פתרונות שקיצרו זמני עבודה, שיפרו חוויות למידה והביאה חדשנות למחלקת משאבי אנוש. "אם אני רואה כלי שיכול להיות שירותי אני מאמצת אותו ומשתדלת לקדם כל שינוי קטן שיכול לעשות טוב לעובדים". בנוסף, בתקופות מסוימות מילאה מיטל תפקידי הדרכה במקביל, ולא התפשרה על הזמינות שאפיינה אותה. כל אלה זיכו אותה בהוקרה של עובדת מצטיינת. 

"ממש הופתעתי כשזכיתי בתואר מצטיינת. זה נהדר לקבל פידבק ולדעת שמה שאתה עושה הוא טוב וזוכה להערכה". במסגרת יחידות השירות המשותף, אנחנו נותנים מענה לכל הקבוצה ורואים לנגד עינינו את כל העובדים בכל החברות – במגוון גדול של עיסוקים, מהזוטר ועד הבכיר. אני חושבת שאחד הדברים שתרמו לכך שקיבלתי את ההוקרה, היה ניהול הממשקים המרובים שלי עם חברות שונות בקבוצה". את הפרס המפנק – שובר לחופשה, מיטל ניצלה בהנאה במלון כרמים. 

כיום, מיטל וצוות התקשורת הפנים ארגונית, נמצאים בשלבי אפיון של אפליקציה פנים ארגונית, שתעזור להעביר מסרים בצורה יעילה ותושק בקרוב. היא עצמה מתכוננת לשלב הבא במסע שלה בחברה, ניהול התוכן הדיגיטלי של מחלקת משאבי אנוש. "זה לא רק תפקיד חדש בשבילי, אלא תחום חדש ומאתגר שלא היה קיים בקבוצה עד היום. יש לחץ, כי אני צריכה לבנות תפקיד מאפס ולהוכיח את עצמי, אבל העובדה שבחרו בי למלא אותו, מראה לי שהחברה מאמינה בי". 







x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!