מצדיעים לכוכבים: על מסורת המצטיינים של גת

בכל חודש מוענק כבוד מיוחד לעובדי מחלקת התפעול המסורים, המקצועיים והאכפתיים ביותר. שוחחנו עם שני "כוכבי תפעול" ושמענו מהם על ההשקעה היומיומית ועל הרגע שבו קיבלו את הבשורה המשמחת על זכייתם. אך המצוינות לא עוצרת בתפעול – חלק מעובדי גת הופכים את העולם כולו למקום טוב יותר, וגם הם זוכים להערכה מיוחדת.


חיים פרץ: "אמרו לי תודה על הרמה הגבוהה כל השנים"


חיים פרץ הוא עובד ותיק בגת. בכל יום הוא מגיע למפעל לפקח על קווי המילוי שבאחריותו, עובר מקו לקו לפי דרישה, משגיח שהכול מתקתק כמו שצריך. לפני כמה שבועות, באמצע יום עבודה רגיל, ניגש אליו המנהל הישיר שלו וקרא לו למשרד, שם חיכו לו מנהלי הייצור, הטכנולוגים ובכירי החברה. הם הודיעו לו שהוא נבחר למצטיין החודשי של מחלקת התפעול, מחלקה של כ-200 עובדים. "כוכב התפעול, קוראים לזה אצלנו", חיים מספר, "אמרו לי תודה רבה על העבודה שאני נותן, על זה שאני שומר על רמה גבוהה כל השנים".  

גם בר מטארי, זכה לאחרונה באות ההצטיינות "כוכב התפעול". בר הוא חייל משוחרר שעובד במחלקת הסחיטה וחוגג שנה בגת בימים אלו. כשהוא מגיע למשמרת, הוא אחראי לבדוק שמכלי המיץ תקינים ושתהליך ייצור המיצים והרכזים מתקדם ללא תקלות. "זאת הייתה הפתעה גמורה", בר מספר בחיוך, "המנהל שלי ביקש שאגיע למשרד שלו ואז שאתלווה אליו למנהל מחלקת התפעול. לא הבנתי במה מדובר ואפילו קצת חששתי, אבל כשהגעתי למשרד ראיתי את כל המנהלים הבכירים מחייכים ואז הודיעו לי שנבחרתי למצטיין".  

"בגלל שאני חדש יחסית הייתי כל כך מופתע. לא ציפיתי שיבחרו בי למצטיין אחרי שנה בלבד בתפקיד. אמרו שגיליתי רצינות ועשיתי עבודה טובה. זה מרגש לקבל כזה כבוד בנוכחות ההנהלה". בר מספר שבעתיד הוא רוצה לעשות תואר במנהל עסקים או בתעשייה וניהול. "הדברים שאני לומד כאן ישרתו אותי גם בלימודים – להיות אחראי, לעמוד ביעדים, לעבוד עם אנשים".  

"צריך תמיד לתת אקסטרה"

כששואלים את חיים ובר מה הביא את המנהלים שלהם לבחור בהם כמצטיינים של גת, הם מצטנעים. "אני לא אוהב להחמיא לעצמי", אומר בר, "אני רק יודע שכשאני בא לעבוד אני דואג לכל מה שמסביב, לכל הפרטים הקטנים. המנהלים יודעים שאפשר לפנות אלי ואני תמיד אעזור. זה גם מה שאמרו עלי בטקס עצמו". חיים מחזק את דבריו של בר, "תמיד צריך לתת אקסטרה. אני משתדל להתריע על בעיות ומציע הצעות שיפור לקווים. אני מאמין שבכל מקום אתה צריך לעשות את הכי טוב שאתה יכול, אף פעם אל תוריד הילוך או רמה".  

יחד עם תעודה ממוסגרת, פרסום על מסכי ההודעות לעובדים ותמונה עם המנהלים, המצטיינים מקבלים גם פרס שווה, תווים לקנייה ברשתות שיווק וחנויות נבחרות. "הקשר למפעל מתחזק בזכות צ'ופרים כאלה", מספר חיים, "כל דבר, החל מטפיחה על השכם, שמנהל זורק מילה טובה, וגם פרסים כאלו, כל דבר כזה נותן תחושה טובה לעובדים". 

יניב אזולאי: "להתנדב ולדעת שמעריכים את זה"

הצטיינות מסוג אחר

בגת מוקירים ומעריכים את העובדים המצטיינים – אלו שמשקיעים שעות נוספות בעזרה לעובדים חדשים, שתומכים ונותנים מילה טובה לצוות שלהם, ואת אלה שתמיד אפשר לסמוך עליהם. אבל בגת יודעים שבנוסף לעבודה, יש תחומים אחרים שבהם עובדי החברה מצטיינים לא פחות, ולפעמים אף יותר.  

יניב אזולאי עובד בגת כבר שש וחצי שנים. הוא התחיל כבקר במחלקת המכולות, שבה מעמיסים את חביות המיץ לתוך מכולה ושם הן יוצאות אל הנמל, לייצוא. הוא הצטיין בעבודתו ותוך כמה שנים קיבל קידום למנהל המחלקה. לצד הערכה גבוהה בפן המקצועי, יניב קיבל לאחרונה תעודת הוקרה על הצטיינות מסוג אחר, על תרומתו לקהילה. 

"השנה זו השנה השביעית שאני מתנדב דרך גת בפנימיית טוקאייר, פנימייה חינוכית-טיפולית לילדים בסיכון. מדובר בילדים שעברו ילדות קשה ואנחנו עוזרים לה. כ-40 עובדים מהמפעל מתנדבים שם, מארגנים פעילויות, ארוחות לציון מועדים מיוחדים – מה שצריך. בשבילי זה סיפוק בלתי רגיל לעבוד עם הילדים האלה. בשבילם גת זה לא סתם לוגו, אלא משפחה במלוא מובן המילה. 

כאמור, לפני כמה חודשים, יניב קיבל אות הצטיינות על ההתנדבות שחולק בטקס של כל קבוצת החברה המרכזית למשקאות אליה שייכת גת. "כשהזמינו אותי לטקס, לא אמרו לי למה כי כנראה רצו להפתיע, אבל חשדתי. האירוע והטקס, שנערך בנמל תל אביב, היה מאוד יפה ומכובד, עם כל הבכירים של הקבוצה ועם התעודה גם קיבלתי שובר לארוחה טובה במסעדה. זו הרגשה עילאית להתנדב וגם לדעת שרואים ומעריכים את זה".  

למשרות פריגת דרושים



סל ההטבות שלנו דינמי וסוגי ההטבות משתנים מעת לעת.



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!