מתחילים את החיים בין התפוזים

לפני הלימודים או אחרי, כעבודה מועדפת או בעקבות המשפחה, הדור הצעיר של משפחת גת תוסס מתמיד. שוחחנו עם שלושה עובדים שהתחנה הראשונה שלהם בקריירה היא המפעל בגבעת חיים וגילינו הווה מזהיר – ועתיד מבטיח.


דיאא אלבזור, במעבדה של גת

דיאא אלבזור, בן 28 מברטעה – לבורנט במעבדה

כשדיאא יוצא בבוקר לעוד יום עבודה במפעל גת בגבעת חיים (כך נקרא המפעל שמפתח ומייצר חומרי גלם לתעשייה העולמית לצד מוצרי  פריגת בארץ), הוא חושב על הדרך שהובילה אותו לשם, "בכלל למדתי הנדסה ימית, וחיפשתי עבודה במקצוע, כשקרוב משפחה שלי הציע לי לבוא בינתיים לגת". כעובד זמני דיאא הצטיין בתחילת הדרך במחלקת ההכנות, שם משנעים את חומרי הגלם ומכניסים אותם לתהליך הייצור, ומהר מאוד התקדם למחלקת אמולסיות, שאחראית על הטעם, הריח והצבע של המוצרים. 

למרות שעבד קצת בחשמל ובבנייה לפני שהצטרף למפעל, זו העבודה הרצינית הראשונה של דיאא אחרי הלימודים, עובדה שהביאה עימה גם קשיים. "כשנכנסים לסביבה מקצועית בתחום שלא למדת, זה לא קל, במיוחד אחרי שהשקעת בלימודים הרבה זמן". אבל דיאא מתעקש שהוא לא מתחרט לשנייה. אחרי שנה וקצת במחלקת האמולסיות, דיאא התקדם לתפקיד לבורנט במעבדה, ומרגיש מאושר בתפקיד החדש, שמביא עימו אחריות רבה יותר והזדמנות גדולה יותר להשפיע. "אני לומד המון. במסגרת העבודה צריך להקפיד על כל דבר קטן כי המדידות של כמות הסוכרים, הוויטמינים ושאר הערכים במיצים וברכזים חייבות להיות מדויקות, וצריך גם לדעת איך לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשים מכל המחלקות".  

דיאא מספר שהוא נהנה להגיע כל יום לעבודה בגלל ההיבט החברתי בגת, במיוחד במעבדה. "יש לי פה צוות מצוין, וראש צוות שאין דברים כאלה, קוראים לו איברהים והוא בן אדם מדהים. גם המנהל של המעבדה, יניב, הוא בן אדם מקסים. המנהלים תמכו בי מההתחלה ולכל אורך הדרך, תמיד שואלים ומתעניינים, והיום אני מבין שכדאי לי להמשיך בתחום המזון ולהתקדם בו". 

עופרי עמירה, בן 27 מחדרה – ראש צוות במעבדת הפיתוח

הסיפור של עופרי בגת החל לפני כשש שנים, אחרי שהשתחרר משירות צבאי בסיירת חרוב, חוד החנית של חטיבת כפיר. "דוד שלי עובד בגת הרבה שנים, והוא המליץ לי להגיע ולעבוד בעבודה מועדפת כדוגם במעבדה". באותם ימים, התכנית של עופרי הייתה להרוויח מספיק כסף ולהתחיל ללמוד אדריכלות, תכנית שהשתנתה רק כמה ימים לפני סיום תקופת העבודה המועדפת, כשהוזמן למשרד משאבי האנוש. "אמרו לי שראו בי פוטנציאל והציעו לי להצטרף למעבדה באופן קבוע, בתפקיד לבורנט. לאנשים שעובדים במעבדה בדרך כלל יש תואר אקדמי, ואני באתי בלי רקע. הופתעתי, אבל כמובן שזו הייתה גם מחמאה גדולה".  

אחרי שנה בתפקיד, קיבל עליו משימה נוספת – להיות אחראי על הציוד במעבדה, והחל לנהל טבלאות ומעקבים מסודרים וקפדניים. "הייתי אחראי על החומרים, על תחזוקת המכשירים והכיול שלהם כהכנה לביקורות חיצוניות כדי לעמוד בתו התקן העולמי".  

עופרי עמירה: "המקום הזה נותן לי המון"

ההנהלה שמה לב למאמצים של עופרי, ובנוסף להצטיינות במסגרת תכנית "כוכב החודש" שמוקירה מצוינות תפעולית, הוצע לו להתקדם לתפקיד סגן ראש הצוות במעבדה. עופרי הרגיש שגת הוא מקום שאפשר להתפתח בו, ושמח כשראה שהוא חלק מארגון ששמח לקדם אנשים מבפנים. "חשבתי לעצמי שהנה, מצאתי לעצמי נישה". 

החלום הישן ללמוד אדריכלות לא נעלם, אך אפשר לומר שהוא עבר כמה גלגולים. "לפני כמה שנים הייתי אמור לצאת ללמוד על חשבון המפעל, אבל זה לא יצא לפועל מסיבות אישיות. זו תכנית מדהימה שגת מממנים, וזה מוכיח שהם רוצים לשמר את האנשים שלהם ולקדם אותם". למרות שלא יצא ללימודים בסופו של דבר, אחרי כשלוש שנים כסגן ראש הצוות, עופרי קיבל הצעה להחליף את ראש הצוות במעבדת הפיתוח של החברה, וכיום הוא בחפיפה לתפקיד החדש.  

"המקום הזה נתן לי המון, גם ברגעים המאושרים שלי, כשהתחתנתי וכשנולדה לי בת, וגם בימים שהיו קצת פחות טובים, אז אני מרגיש מחויב להחזיר. אני משתפר כל יום, גם כעובד וגם כבן אדם. היום אני יודע שהעתיד שלי הוא בגת. זה הבית שלי". 

קארין כץ, בת 23 מחדרה – עובדת מחלקת הפיתוח

"בצבא הייתי תצפיתנית ואחרי שהשתחררתי חיפשתי עבודה מועדפת. ראיתי מודעה באינטרנט וכך הגעתי לגת". קארין התחילה במחלקת הסחיטה כעובדת ייצור. "בסחיטה עובדים לפי העונות של הפירות – תפוזים, אשכוליות, פומליות. עבדנו תשעה חודשים במשמרות, היו אחלה אנשים והעברנו את הזמן בכיף".  

קארין כץ: "המקום הזה נותן לי המון"

בתום תקופת העבודה המועדפת קארין בחנה את האופציות שלה ובחרה שוב בגת, "לא היו לי תכניות אחרות, אז ביקשתי ממשאבי אנוש למצוא לי תפקיד אחר בחברה". במפעל שמחו ומצאו לקארין תפקיד. "עברתי למחלקת פיתוח כעבודה זמנית, אבל השאירו אותי באופן קבוע, אז כנראה שהתאמתי להם", היא מצטנעת.  

במחלקת הפיתוח בה עוסקים ביצירת טעמים ומוצרים חדשים, קארין הכינה דוגמאות של מיצים ומשקאות לשליחה ללקוחות ברחבי העולם – אחרי הכול, כשמונים אחוז מהתוצרת של גת מיועדת לייצוא. לפני כמה שבועות התקדמה למחלקת הייבוא והייצוא, ועכשיו היא אחראית על שליחת הדוגמאות עצמן. "אני אחראית על החשבוניות, ובאופן כללי דואגת שהכול יגיע למקום שלו. אני עובדת עם לקוחות ביפן, בסין ובכל אירופה".  

במקביל לעבודה בגת, קארין התחילה ללמוד השנה הנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללת רופין, ומספרת על האתגרים בשילוב של לימודים ועבודה. "זה לא קל, אבל מסתדרים. המנהלת שלי תומכת בי, ואני מספיקה את מה שאני צריכה לעשות". אחרי הלימודים, קארין רוצה לעבוד בעתיד כמהנדסת, ונותנת קרדיט לגת על פיתוח כישורים שלא ניתן ללמוד באקדמיה: "למדתי פה המון על עצמי. מההתחלה בסחיטה ועד עכשיו. אימצתי מוסר עבודה גבוה ולמדתי איך לעבוד בצוות. אלה דברים שצריך בכל מקום, בכל תפקיד".  

את ההישגיות המרשימה שלה, קארין מיישמת גם בקבוצת הכדורשת של המפעל, כחלק מהליגה למקומות עבודה באזור עמק חפר. ביחד עם 12 בנות נוספות מהמפעל שמגיעות לאימונים שבועיים וקוצרות הישגים מרשימים זו השנה השלישית, היא מצליחה לשלב בין ספורט וחברה מהנה. "ספורט תמיד היה חלק חשוב בחיי" היא אומרת "ולשלב את זה עם מקום העבודה זה נהדר. בזכות הכדורשת התחברתי מאוד לבנות ממחלקות שונות במפעל וכל אימון הוא תרפיה – מקום לשחרר את כל מה שמטריד את הראש ופשוט להנות ולצחוק עם בנות הקבוצה".  
למשרות פריגת דרושים
סל ההטבות שלנו דינמי וסוגי ההטבות משתנים מעת לעת.



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!