המפתח לנהיגה ערנית, בטוחה ומהנה נמצא בידיים שלך.


עייפות בנהיגה

  • אם חשים בעייפות – לא נוהגים. עוצרים במקום בטוח, מתרחקים מהכביש ותופסים תנומה קלה. לאחר מכן חוזרים לנהוג. 
  • היו מודעים לתחושת עייפות הגורמת לנמנום, בייחוד מהשעה 02:00 בלילה ועד 06:00 בבוקר ובשעות הצהריים בין השעות 14:00-17:00.
  • נוסעים רחוק – תכננו הפסקה מדי שעתיים או לפחות לאחר 150 ק"מ לכל היותר, או כאשר חשים עייפות.
  • שיחה עם נוסע ברכב או האזנה לרדיו משפרים את העירנות בזמן הנהיגה.
  • בנסיעות ארוכות החליפו מדיי פעם עם נוסעים נוספים, אך לפני כן וודאו כי הם בעלי רישיון נהיגה בתוקף לסוג הרכב ושהם יודעים להפעיל את הרכב.
  • קפה אינו מסייע להתגבר על עייפות בזמן הנהיגה. הקפאין מספק תחושת ערנות לזמן קצר בלבד והוא אינו תחליף לשינה. לסובלים מחוסר שינה ניכר, גם אם תשתו קפה, אתם עלולים להיקלע לתנומות קצרצרות של  כארבע עד חמש שניות ולעיתים אף יותר.

העייפות משבשת את שיקול הדעת בעת הנהיגה וגורמת לטעויות שונות בשיפוט וביכולת החשיבה, כמו כן התגובות מואטות ופחות מדויקות. גם הנהג המיומן ביותר עלול להתבלבל ולטעות כשהוא עייף – לידיעתך, במהירות של 90 קמ"ש הרכב עובר ב-5 שניות 125 מטר. 

 הרדמות בנהיגה, אפילו למספר שניות, עלולה להסתיים במוות.

נהיגה בחופשה

חנייה במקום מוצל – מומלץ להשאיר חריץ קטן בסגירת החלונות כדי לאוורר טוב יותר את הרכב. אפשר לכסות את ההגה בסוכך שמש מיוחד כדי לשמור על טמפרטורה סבירה בעת הכניסה לרכב.

אסור לנהוג ברגליים יחפות – אין לנהוג ברכב ללא נעליים או עם כפכפים רפויים. רגלך עשויה להחליק על הדוושות. יש להיזהר כשנועלים סנדלים, הם עשויים להיתפס בדוושות הרכב.

שתייה מרובה – נסיעות ארוכות בתא נוסעים ממוזג היטב, מייבשות את הגוף במהירות שיא. גוף יבש אינו מגיב היטב. יש לדאוג לשתייה מרובה בזמן נהיגה.

משקפי שמש – משקפי שמש יעזרו לך לא להסתנוור בשמש וישמרו מעייפות מוגברת של עיניך.

ביגוד יבש – השתדלו שלא להיכנס לרכב כאשר רטובים לאחר רחצה בים או בבריכה, נהיגה במצב זה אינה נוחה ותגרום לך לנוע במושב הרכב בחוסר סובלנות.

ביגוד הולם – יש ללבוש ביגוד הולם המתאים לתנאי הטמפרטורה ברכב כאשר המזגן פועל.דאגו שעוצמת הקירור ברכב לא "תקפיא" איברים כגון: רגליים וידיים.

הכן רכבך לקיץ

את הרכב יש להכין תמיד ובפרט בחודשי הקיץ, מה עליך לעשות:

  • לבדוק צמיגים: רטיבות קלה בקיץ על הכביש יכולה להיות מסוכנת מאוד.
  • מגבי שמשות – אביזר חשוב מאוד גם בקיץ. המגבים לא נועדו לנגב את טיפות הגשם, אלא לשמור על שמשה קדמית נקייה מהפרעות. לדוגמא: ענן יתושים על הכביש, אבק שהצטבר בנסיעה לצד מחצבה או אפילו הפרשות של ציפורים. על כן יש לדאוג למגבים תקינים ונוזל שטיפת שמשות במיכל, רצוי עם מעט סבון לניקוי שמשות כדי לייעל את איכות הניקיון.

בברכת נסיעה טובה ובטוחה,

דני קורץ

קצין בטיחות בתעבורה

CBC GROUP



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!