על קו המילוי

החבר לקו היצור שהתקדם למנהל, הבילויים המשותפים אחרי שעות העבודה והאוירה המיוחדת של המפעל הדרומי. שוחחנו עם שלושה חברים טובים שהכירו על קו מילוי החלב, על אחריות אישית, מימוש פוטנציאל, חברות ושאיפות לעתיד.


מאיר ושגיא, קו מילוי חלב

המנהלים מאוד מקצועיים ותמיד תהיה לך אוזן קשבת

שמעון קורן מבאר-שבע עובד בטרה כבר 5 שנים, כמפעיל מכונות "אלופאק"  לטיפול בקרטוני החלב. כמפעיל ראשי במחלקת מילוי חלב, הוא נדרש להכיר את כל תהליך הייצור, עד שהמשטח של התוצרת מגיע למחסן. "בהפעלת מכונה יש המון אחריות וידע", שמעון אומר, "להכיר את המכונה, את הסביבה שלה – זה קו שלם שצריך להכיר מההתחלה ועד הסוף וכמובן לוודא שיש מוצר תקין עם הדפס תאריך וכל מה שנלווה לזה". כמפעיל, שמעון מסביר כי יש לו אחריות נוספת על הכתפיים ואם יש תקלה הוא צריך לדעת לטפל בה ביעילות כדי לעמוד ביעדים.

בשביל שמעון, אחד הדברים שהופכים את העבודה לנעימה היא האווירה במפעל. "באים לעבוד בכיף", הוא מספר ואומר שעבודה במחלבה היא גם כמו מפגש חברים. בזכות העובדה שמרבית העובדים הם תושבי הדרום, יש תחושה של קרבה וקל יותר גם להיפגש אחרי שעות המשמרת. "יש קשר מעבר לרק מקום עבודה", שמעון אומר, "אחרי העבודה יוצאים ומבלים עם המשפחות, יוצאים לחופשות יחד וגם הנשים והילדים מכירים כבר".

מבחינה מקצועית, שמעון טוען שהחברות תורמת אפילו ליעילות העבודה, כי אפשר לדבר יותר בחופשיות, לקבל הסברים ולחלוק טיפים. אחד החברים הטובים של שמעון במפעל הוא מאיר, שגם לימד אותו כל מה שצריך כדי להפעיל את המכונה. מאז שהתחילו לעבוד, מאיר התקדם לניהול משמרת ושמעון מפרגן לו וגם מחמיא לכל המנהלים, "חברים או לא חברים, המנהלים כאן מאוד מקצועיים. הם יודעים לנתב את העובדים למקומות שהם צריכים ללכת. גם מבחינה אישית אם יש בעיות, תמיד תהיה לך אוזן קשבת".

כששמעון  מסתכל על טרה הוא רואה מפעל עם שאיפות לגדול ולצמוח, ומאמין שבזכות האנשים החמים והמסורים שעובדים בו, זה אכן יקרה. "עובדים על זה וכל הזמן יש התחדשות, מוצרים מקוריים, עבודה כיפית, ובעיקר הכל טעים". מבחינת שמעון קצב ההתחדשות והשינויים הם גם אתגר שפותח אפשרויות לתפקידים אחרים בעתיד. "יש הרבה מה ללמוד ותמיד יש אופציות לקידום. זה כיף לבוא למקום כזה ולדעת שמאמינים בך ונותנים לך להתפתח".

בטרה יודעים לזהות בנאדם עם פוטנציאל ולא נותנים לו לבזבז אותו

"עד היום אני מודה לאשתי על זה שלחצה עליי למצוא עבודה 'נורמלית'. בזכות האחריות שבעבודה והשעות המוקדמות בבוקר, נהייתי בנאדם". את המילים האלה אנחנו שומעים ממאיר סויסה – מנהל צוות במחלקת המילוי שבמקביל ממלא תפקיד של אחראי במחלקת הסלייסר (חיתוך גבינה). את דרכו התחיל לפני 6 שנים כעובד ייצור ולאחר כמה שנים קודם לניהול.

מאיר מודה שלא חשב שימצא את עצמו בטרה אחרי שעסק בתחום הביגוד, אבל חיפש עבודה מסודרת יותר והגיע למחלבה בנתיבות. "אשתי רצתה שאמצא עבודה יותר יציבה ודרך חבר התגלגלתי לכאן. בהתחלה זה היה שוֹק בגלל השעות המוקדמות, אבל התרגלתי לקום בחמש בבוקר והיום אני מעריך את היציבות, התנאים, והמקום שהתפתחתי אליו".

את הימים הראשונים במפעל עבר בין, היתר, בזכות האנשים שעבדו איתו במשמרות, כמו שגיא ושמעון. "לא הלכתי לעבודה בשביל חברים", מאיר מסביר, "אבל אין ספק שזה מעביר את המשמרת בכיף. יש עם מי לדבר ובמי להיעזר ואתה לא מרגיש לבד על המכונה. בגלל התפקיד הניהולי השתנו לי המשמרות, אבל אנחנו עדיין שומרים על קשר".

חיים ואלירן, גבנים בחדר הבקרה

את האוירה והחום האנושי שמרגישים בכל מפגש עם עובדי המפעל, אפשר לקשר גם למיקום המיוחד שלו בדרום ולעובדה שרוב העובדים מגיעים מבאר שבע, אשדוד, אשקלון, אופקים ועוד ערים ויישובים באזור. "זה לא מובן מאליו להעביר מפעל מתל אביב לדרום", אומר מאיר, שבעצמו נהנה מהקירבה ומההסעה הלוך וחזור למפעל. "מדובר על 350 מקומות עבודה ויחד עם אנשי השיווק וההנהלה יש כאן קרוב ל-400 דרומיים – זה מוסיף לאופי של המפעל וזה חשוב".

אחרי שלא חשב שיסתדר יותר מכמה חודשים במפעל, מאיר כבר יודע שהוא מצא את מקומו וחושב על העתיד בתפקידים נוספים. "בטרה יודעים לזהות בנאדם עם פוטנציאל ולא נותנים לו לבזבז אותו. כעובד, אתה לא צריך לדחוף את עצמך או להתעקש, אלא לעבוד באחריות ובמסירות ורואים כאן על מי אפשר לסמוך, מי מגדיל ראש ולא רק בא והולך הביתה. כשמעריכים אותך ורואים בך מישהו שאפשר להתקדם איתו, אתה רוצה לתרום בחזרה".

בקורס מנהלים שעבר מטעם המכללה של קבוצת החברה המרכזית, שמעון עסק ביחד עם מנהלים חדשים אחרים, בנושאים של של אחריות המנהל, תכונות ניהוליות, דיני עבודה, חוזים ועוד כלים שיעזרו לו לצלוח את האתגרים הגדולים שיש לפניו. "המפעל תמיד מנסה להשתפר, להפוך לחדשני וטכנולוגי ואני לומד כל הזמן דברים חדשים ומשתדל לראות הכל בעיניים של מנהל".

שגיא שרבף, 32 מאופקים – מפעיל מכונה במחלקת מילוי חלב

את שגיא פגשנו במכונת הבקבוקים במחלקת המילוי. הוא הגיע לפני כ-5 שנים לטרה, התחיל בתפקיד של שטיפת ארגזים, התקדם לשקיות חלב ומשם המשיך לצמוח להפעלה של מכונת הבקבוקים. במשמרות שלו הוא לוקח חלק בייצור המוצרים שכולנו כל כך אוהבים – שוקו, מוקה, יוגורט ועוד מוצרים וטעמים שטרה מייצרת. "אני מרוצה כאן", הוא אומר, "יש פה אנשים טובים שעוזרים אחד לשני".

טרה, כמו יתר הקבוצה, ידועה בדאגה לעובדים. לצד סל הטבות רחב שכולל מוצרים מוזלים מכל תוצרת הקבוצה (מוצרי חלב כמובן, מי נביעות, קוקה קולה, מוצרי מבשלות הבירה ועוד) העובדים נהנים מקרן השתלמות, מתנות לחגים, חופשת לידה ארוכה יותר – גם לגברים ועוד. "מתחשבים בנו מאוד. אפילו מאוד מאוד. בטרה יודעים שלא הכל בחיים זה עבודה. מבינים שיש לנו משפחות, ומי שנתקל בקשיים מקבל עזרה נוספת".

שגיא ומאיר עבדו בצמוד במשך שנים, עד שמאיר קודם לתפקיד של מנהל משמרת. "אין לי שום בעיה אפילו לקבל ממנו הוראות – זה חבר טוב שהתקדם ומגיע לו. אנחנו שמחים על זה, הכל באהבה. המטרה שלנו היא להעלות את היעילות והתפוקה ועדיין להנות מהאנשים, וכשיש חבר'ה שאתה אוהב הכל זורם יותר בקלות".

גם בפני שגיא ניצב כרגע אתגר לא קטן: הוא בתהליך למידה של מכונה חדשה ומורכבת שממלאת כמעט את כל שלבי הייצור – ניפוח, מילוי, תוויות וקשירה למשטח. "זה אתגר גדול ללמוד לתפעל אותה וגם לתקן בה תקלות. כמעט שנתיים שהמכונה כאן ועדיין יש משהו חדש ללמוד בכל יום. זה לא קל ועם זאת, מעניין ומאתגר".




x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!