רודפים אחרי הטעם המושלם

לא קל לייצר את הבירה הטובה בעולם. זהו תהליך שדורש מקצועיות, דיוק ושלמות. 'האנשים מאחורי הבקבוקים' – אלה שיוצרים את המשקה שלב אחר שלב, מספרים על התשוקה לתפקיד, החיבור למקום העבודה והדברים הקטנים שבזכותם הם נותנים את הכל, כל יום.


ענת מאיר מחייכת במבשלה
ענת מאיר במבשלה
ציטטה

ענת מאיר – ברומאסטר

אם לא נתקלתם במילה 'ברומאסטר', כנראה שהגיע הזמן! התפקיד שלי קצת דומה ליינן: תפקיד עם המון השפעה, כי אני אחראית על הבירות שלנו בקרלסברג מההתחלה ועד הסוף.

התפקיד שלי כולל עבודת פיתוח, בחירת המתכון וחומרי הגלם, איזון הטעם והצבע וכל התהליכים הטכנולוגיים עד שהתוצר הסופי מגיע לבקבוק. את היום שלי אני מתחילה בהתעדכנות מול מחלקות שונות בחברה כמו המבשלה, המעבדה וקווי המילוי כדי לוודא שלא היו תקלות ואם כן, אני מבררת אילו פתרונות הם צריכים.

כחלק מהתפקיד שלי, אני טועמת את המוצר בשלביו השונים מכיוון שהתהליך דינאמי ודברים משתנים, כמו למשל מנות של חומרי גלם, שמרים ועוד. אני חייבת להיות כל הזמן עם היד על הדופק כדי לצמצם שינויים ככל שניתן, אבל אם נדרש, אני דואגת לעדכן את המתכון והכמויות בהתאם. כל הפעולות האלה מתבצעות במטרה לייצר את אותו הטעם ולשמור על האיכות ללא פשרות.

כברומאסטר אני זוכה לבקר במבשלות אחרות בעולם – חלקן שייכות לקרלסברג הבינלאומית וגם כאלה שלא, ויצרתי מעגל עמיתים וחברים בעולם שאיתם אני יכולה להתייעץ. המעורבות בפרויקטים חדשים, הלמידה הבלתי פוסקת וההיכרות עם בירות מיוחדות וטכנולוגיות חדשות ומתקדמות, הופכים את התפקיד שלי למעניין, מאתגר ואפילו מעורר קנאה.


טובורג על קו היצור
על קו היצור
ציטטה

דמיטרי סטמבולצ'יק – מפעיל מכונאי

אצלנו במערך הייצור בקרלסברג, לכל אחד יש את המכונה הקבועה שלו. אני אחראי על המכונה שמדביקה את התוויות על בקבוקי הבירה השונים ומדפיסה את תאריכי הייצור והתוקף – קוראים לה מכונת הלייבלר (Labeler)". אני אוהב לעבוד עם הידיים ולא מול מחשב, ובעבודה הזו יש לי אקשן שמעביר לי את המשמרת בכיף. התחלתי לעבוד בקרלסברג לפני שלוש שנים כאחראי על המכונה שמעבירה את הבקבוקים מהמחסנים פנימה לקו הייצור. כלומר, התחלתי בתחנה הראשונה של הבקבוקים, ועכשיו אני בתחנה האחרונה כמעט, כך שאפשר להגיד שאני מכיר את התהליך מההתחלה ועד הסוף.

העבודה על ה"לייבלר" היא למעשה קידום משמעותי בשבילי, כי מדובר באחת מהמכונות המורכבות וגם החשובות ביותר. רציתי להתקדם למכונה הזו בגלל האתגר. אני חייב להיות בפוקוס כל הזמן כי משלוח שלם יכול להיהרס אם תאריכי הייצור והתוקף לא יהיו מדויקים. כשהמכונה עובדת חלק, אני מרגיש הכי טוב. אבל אם יש תקלה אני קופץ מיד לתקן, ובמקביל מתייעץ עם המנהלים שלי וקורא לטכנאים וחשמלאים אם צריך.

העובדה שנתנו לי את התפקיד הזה, למרות שעל הנייר אין לי את ההשכלה הרשמית המתאימה, מוכיחה לי שבקרלסברג מתייחסים לכולם כשווים. אם אתה אחראי ורציני, אתה יכול להתקדם ולהתפתח.


יוסי בחדר הבקרה
יוסי בחדר הבקרה
ציטטה

יוסי ברג – מפעיל מכונאי

אני יושב בחדר הבקרה במבשלה, שם מפקחים על כל תהליך ייצור הבירה. המבשלה אצלנו מחולקת לבישול ולהתססה, ואני אחראי על החלק של ההתססה. הנוזל מגיע אלינו מהבישול כתרכיז מלא סוכר, ואצלנו השמרים הופכים את הבירה למה שכולם מכירים, בתהליך שלוקח כשבועיים-שלושה.

זו עבודה מאוד מאתגרת כי יש לי אחריות לדאוג שהמוצר לא ייפגע בזמן התהליך. מאולם ההתססה, המוצר הסופי עובר למחלקת המילוי והאריזה, שם מבקבקים את הבירה ומכינים אותה למשלוח, כך שבתפקיד שלי יש לא מעט ממשקים עם אחרים. אנחנו עובדים ביחד כדי להוציא את המוצר הכי טוב שאנחנו יכולים.

אני כבר עשרים שנה במפעל, אז אני שמח לעזור להכשיר את הדור הבא וללמד אותם, כי יש באמת המון מה ללמוד. לפני כמה שנים סיבות אישיות הובילו אותי לעזוב את קרלסברג לתקופה קצרה, אבל הבנתי שהדשא שלנו ירוק יותר וחזרתי עם הרבה הערכה מחודשת לחברה. בהרגשה שלי זה היה כמו לחזור הביתה: התגעגעתי לאנשים, לארוחות בחדר אוכל ולהווי.

לבדיחות ששם המשפחה שלי – ברג, מתאים לקרלסברג – אני כבר רגיל ויכול להעיד שאצלנו בקרלסברג באמת מדובר במשפחה אחת גדולה.


סטלה יאשייב
סטלה יאשייב במעבדה
ציטטה

סטלה יאשייב – לבורנטית בכירה

כלבורנטית במעבדה הכימית, אני בודקת את הבירה בכל שלבי הייצור שלה – החל מהבישול הראשוני, דרך שלבי התסיסה והסינון ועד רגע לפני שהבירה יוצאת מהמפעל בבקבוקים, פחיות וחביות.

אני עוברת בקווי הבישול והמילוי ובודקת פרמטרים שונים כגון מרירות, צבע, אלכוהול ועוד הרבה פרמטרים נוספים בבירות שלנו – קרלסברג, טובורג וכמובן סטלה (זה תמיד נחמד שיש בירה בשם שלך). אני חייבת להיות מדויקת, קפדנית ומקצועית מכיוון שהמפעילים והטכנולוגים של המבשלה מסתמכים על תוצאות הבדיקות שאני מבצעת בחישובים שלהם. תהליך של יצור של בירה אכותית הוא תהליך מורכב, אבל מבחינתי, זה מה שגם הופך את העבודה למעניינת.

אני עובדת בקרלסברג כבר 18 שנה וכחלק מהתפקיד שלי אני מטפלת גם בתחזוקה של המכשירים אצלנו במעבדה וחונכת לבורנטיות חדשות על כל הבדיקות והמכשירים. מדובר בציוד יקר, איכותי ורגיש מאוד. אחד הדברים הכי מהנים בשבילי הוא להיות חלק מצוות טעימות שטועמים פעם בשבוע בירות שונות.


עופר חבקין במרכז מבקרים של האקדמיה לבירה
עופר חבקין במרכז המבקרים של האקדמיה לבירה
ציטטה

עופר חבקין – סומלייה בירה ומנהל האקדמיה

האקדמיה לבירה היא בעצם השם של מחלקת ההדרכה אצלנו בקרלסברג. אנחנו אחראים על ההדרכות של כל עובדי החברה, גם בפן הטכני של תפעול ותחזוקה וגם בנושא תהליך ייצור הבירה והכרות עם סוגי הבירה שלנו. לתפקיד שלי הגעתי עם ניסיון של כעשרים שנה בענף האירוח והתחלנו לפתח את האקדמיה לבירה לפני כחמש שנים.

אחת המטרות שלנו היא קידום תרבות הבירה בישראל, ואנחנו עושים זאת על ידי הדרכות לבעלי מסעדות ובארים, מלצרים וברמנים, וגם מקיימים סיורים לקהל הרחב במפעל ובמרכז המבקרים שלנו. בכל יום אני מעביר סדנאות בירה – מקצועיות או חווייתית במרכז המבקרים או אצל הלקוחות בברים, מסעדות ובתי קפה.

התפקיד שלי מאוד דינמי ומספק כי אני אוהב לחשוף אנשים לחוויות שונות בעולם הבירה ולהכיר להם דברים חדשים שקשורים למשקה הנפלא הזה. יש לי משפט קבוע, "אין דבר כזה בן אדם שלא אוהב בירה, יש בן אדם שעוד לא מצא את הבירה שלו". כשלקוח יוצא מסיור ואומר שחידשתי לו משהו או שהוא מצא את הבירה שלו, זה נותן לי סיפוק אדיר.




x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!