סיפורים מהקו

איך זה מרגיש שחיילים חושבים שאתה המושיע כשנכנסת לבסיס עם מגוון של שתייה? מה עושים עם לקוח כועס כשמטבע נבלע במכונה? אנשי השטח של משקר מגלים לנו סודות מהחיים בדרכים ומדברים על הצלחה בעבודה מספקת.


מוביל קו של משקר מתפעל מכונה

מחכים בש.ג.

היום של רועי אלחררי מתחיל מוקדם, בשש וחצי בבוקר. הוא יוצא לקו שלו, חופשי מהפקקים והלחץ, כשהכביש עדיין ריק. "בשעות האלה הכל פתוח ואני יוצא בכיף, אבל אני יכול גם לצאת מאוחר יותר. אף אחד לא רודף אחריי", רועי מספר על שעות העבודה בתפקיד שהוא למעשה צוות של איש אחד. "אתה אחראי על הזמן שלך ויש לך גמישות, אבל כמובן שיש גבולות מוגדרים". 

משקר מפעילה כ-5,500 מכונות לממכר שתייה ומזון ברחבי הארץ, במגוון רחב של אתרים. מבתי חולים ובסיסי צה"ל, דרך תחנות רכבת ושדות תעופה ואוניברסיטאות. אם קניתם בשנים האחרונות פחית שתייה, חטיף או כריך, ישנו סיכוי גבוה שעשיתם זאת באחת ממכונות משקר. 

בקו שרועי מנהל יש כ- 110 מכונות. זה לא מעט, אך הוא לא פוקד את כולן כל יום. לפי יעדי החברה  ובנק המשימות במסופון, הוא נע בין בסיסי צה"ל על הקו שלו, ממלא סחורה, מתפעל תקלות ומדווח על מה שמצריך טיפול של טכנאי. בנוסף, אחריותו כמנהל קו כוללת איסוף סחורות מהמחסן ותקשורת שוטפת עם אנשי הקשר באתרים השונים. "מדובר בעבודה מאתגרת", רועי אומר. האתגרים הללו כוללים פן פיזי של העמסת מוצרים ומילוי המכונות, אך לא פחות מזה – פן אנושי, משום שמנהל הקו מייצג את החברה ואחראי ליצירת ושימור הקשר עם הלקוחות באתרים השונים. 

לכאורה, למביט מהצד, עובדי הקו של משקר מגיעים מדי פעם, והולכים לאחר שהמכונה מלאה ותקינה. אך התפקיד כולל הרבה יותר מזה עבור רועי, שרואה את עצמו כנותן שירות ולא רק כאיש שתפקידו טכני. "אחרי שנכנסים לעניינים רואים שזה והרבה יותר מורכב. בש.ג בבסיס תמיד אומרים לי תודה שבאתי, אבל קורה שמכונה בלעה למישהו כסף והוא מוציא עליך את התסכול. צריך לדעת להתמודד עם זה ולקנות מחדש את האמון שלו". 

"הקו תמיד יכול לצמוח, תמיד אפשר להוסיף נקודות ולהתייעל. לדוגמא, שמתי לב במכונה אחת שמוצבת ליד מגורי בנות בבסיס, שהקוקה-קולה זירו נגמרת מהר יותר מקוקה-קולה רגילה. בדרך כלל המערכת קולטת דברים כאלה לבד, אבל זיהיתי את זה והחלטתי לשנות את הכמויות של המוצרים. זה טוב גם לנו וגם ללקוחות". 

"אני אוהב את העבודה ואת הקו. אחרי שאתה נכנס לעניינים הקו הופך להיות שלך – אם סידרת את הניראות שלו, שיפרת מיקומים ותיקנת תקלות, מאוד כיף להגיע אליו". ועם קצת ניסיון, רועי מוסיף, כשהמשימות השוטפות הופכות לפשוטות יותר, אפשר להתפנות גם לשיפורים. "זו עבודה מאתגרת, תמיד יש לאן לשאוף ולא נשארים במקום", הוא אומר.  

יניב אטיאס: "לתת שירות ולהיות הפנים של החברה"

"יש סיפוק בכל תקלה שאתה פותר ועוזר"

פעם בשבוע יניב אטיאס מגיע למוצב צה"ל בהר החרמון. לא דבר סטנדרטי, במיוחד עבור אלה שמגיעים לקצה הלבן של המדינה פעם בשנה לכל היותר. שגרה זו שגרה, אבל כשהקו שלך עובר ברמת הגולן, הנוף קצת אחר. "אני מהצפון ומאוד אוהב את הטבע. זה כיף להסתובב פה". 

יש גם אתגרים לא צפויים, כמו שאפשר להבין מיניב. פעם אחת, הוא מספר, חנה עם רכבו בשיפוע מחוץ למוצב החרמון ונכנס לטפל במכונות. כשחזר, מצא את הרכב שלו בתחתית הכביש אחרי שהחליק על הכביש הקפוא. למרבה המזל, לא היה נזק ולא היו נפגעים, אבל הסיפור המשעשע נשאר. 

יניב מספר על שיתופי פעולה חדשים עם חברות מובילות במשק כמו אוסם וגם על פיילוט מסקרן למכונות לממכר מזון בריא, במסגרת המאמץ של משקר לשפר הרגלי תזונה. המכונות מצוידות בחיישנים לוויסות טמפרטורה ושומרות על המוצרים – כריכים וסלטים טריים ככל האפשר, שמכילים את כל אבות המזון – ומונעות תהליכים של חמצון. "בסופו של דבר אתה נותן שירות. לקוחות, אם זה חיילים או מפעלים, לא משנה מה, צריך לתת להם שירות ולהיות הפנים של החברה. בכל תקלה או בעיה שאתה פותר ועוזר, זה נותן לך סיפוק". 

כשיניב נשאל מי האנשים שיתאימו לתפקיד הוא מתחיל בתנאים ההכרחיים: "צריך להיות אדם מאוד רציני אחראי ועם רקע טכני, כדי לעבוד עם כסף ותקלות מכאניות. עם הזמן מגיע גם הניסיון, ואז אפשר לעשות מעבר". ככלל, יניב טוען, מי שמוכן לשילוב של התמודדות עם מכונות ועם בני אדם – יצליח. "צריך להגדיל ראש ולתקשר עם אנשים כדי להבין מה חסר, מה יש יותר מדי, אם מרוצים מהשירות. מי שידבר עם לקוחות, יש לו סיכוי להיות עובד טוב יותר. יש לי מאה מכונות שמפוזרות על כל צפון רמת הגולן, וכבר הפכתי לחבר ממש של הרבה אנשים שאני רואה בדרך". 



x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!