מבריקים: חדשנות שבאה מהשטח

עם היגיון פשוט או טכנולוגיה מתקדמת, העיקר למצוא פתרון. העובדים האלה זיהו צורך, באו עם רעיון גדול לשיפור והלכו איתו עד הסוף.


מלקטים במחסן המצונן

מקשיבים לרעיונות הפשוטים ביותר

שי זפרני ממרחב חיפה, התחיל לעבוד בחברה לפני יותר מ-8 שנים בתור בָּקָר והיום הוא מתאם אספקות ואחראי על קבלת הזמנות הסחורה ובנייה של תכניות הליקוט במחסן המצונן. בתפקידו הקודם כבקר, הוא שם לב לבעיה בשינוע של כמה מוצרים במעבר מהמפעל למחסן. "חלק מהמשטחים של מוצרים היו מתעוותים כי הסידור לא תאם את גודל המשטח והמוצר לא סודר בצורה אידיאלית".

בוקר אחד שי החליט לנסות ולהתמודד עם הבעיה. הוא 'שיחק' עם תיבות המשקה כדי להבין איך לסדר אותן על המשטח בצורה שתגרום למינימום תזוזה. "סידרתי ושלחתי תמונות למנהל המחסן כדי לראות מה הוא חושב על זה. לא חשבתי שזה יתפתח, אבל התמונות עברו למפעל והם אהבו את הרעיון. עד היום זה עובד". הרעיון של שי, שנועד למנוע עבודה כפולה ופגיעה במוצרים, הסתבר אפילו כחסכוני יותר. "השינוי הצליח לא רק מבחינת יעילות, אלא גם מבחינת כמות – בסידור הזה אנחנו יכולים להכניס עוד כ-30 אחוז סחורה לעומת הצורה הקודמת – והכל יציב יותר".

שי מודה שלא תיאר לעצמו שהרעיון שלו יתקבל וייושם במפעל כל כך מהר ובקלות "הנחתי שיש אנשי פיתוח ומהנדסים שחושבים על הדברים האלה. חשבתי שהסידור הוא ברירת מחדל עם אילוצים של תובלה וכו'. אבל ניסיתי והצלחתי, וזה מראה שאנשים יודעים לקבל גם פתרונות פשוטים כשהם טובים. זאת חברה שבה כל אחד מוזמן להשפיע ולהגיד את דעתו בכל נושא. מקשיבים כאן לרעיונות הפשוטים ביותר ובודקים אותם לעומק. ראיתי את זה קורה עם חברים שעובדים איתי, כמו שינוי צבע הקרטון שיהיה קל לזיהוי – זה רעיון שהגיע ממלקט שרצה למנוע בלבולים"

הפתיחות וההקשבה קיימת כאן לא רק ברעיונות אלא גם בתמיכה ברצון של עובדים ללמוד ולהשתפר. בין אם מדובר בפתרון של קושי מחשובי או סקרנות לגבי תהליכים מסוימים, החברה תמיד תלך לקראת העובד. "אם עובד מחסן רוצה לדעת איך מתבצעת חלוקה, יפנו עבורו יום והוא יצטרף לחלוקה. אם אתה רוצה לראות איך עובד המפעל, ישלחו אותך לעבוד שם ולהתנסות. זאת חברה שלא עוצרת אף אחד ופתוחה לכל מי שמראה רצון".

"מצלם בראש ומדווח למנהל שממשיך ליישום"

"כל הזמן אני מחפש מה לחדש, בסך הכל זה בשבילנו", אומר שי אלוש, שכבר הכניס כמה רעיונות לעבודה ב-25 השנים שלו בחברה. כנהג הפצה, הוא עסוק במלאכה של פריקה ומתן שירות ללקוחות, אבל ברגע שהוא חושב על רעיון או רואה חידוש במקום אחר שאפשר לאמץ, הוא מצלם בראש ומדווח למנהל שממשיך הלאה עם הרעיון ומנסה להכניס אותו ליישום.

אחד הרעיונות הכי משמעותיים של שי היה פיתוח של מגן ל"סוס" – עגלת משטחים חשמלית, שעליה מעמיסים קומות על גבי קומות של סחורה. בעבר, מגדל סחורה ללא תמיכה מספקת עלול היה להיות מסוכן בזמן בנהיגה בתנאי שטח קשים. יום אחד בשנת 2014, שי ראה עגלה דומה עם מגן קטנטן וחשב שמגן דומה – גבוה יותר – יכול להיות מאוד מועיל לצרכים שלו ושל חבריו.

"כנאמן בטיחות, העלתי את הרעיון בישיבת מרחב ומנהל המרחב נתן אישור לפיילוט" את המתקן לפיילוט הכינו אנשי המוסך והמסגרים, כמעט באופן מיידי ושי יצא לנסות את החידוש. "חזרתי ואמרתי שזה מאוד בטיחותי, אז מנהל המרחב אישר וכיום העגלה כבר מגיעה מוכנה לשימוש המפיצים עם המגן המיוחד שפיתחנו".

ההוכחה שלכל רעיון יש מקום, קטן ככל שיהיה, מגיעה משינוי אחר שיזם שי. בעבר השתמשו אנשי ההפצה בסכין יפני לפתיחת אריזות והיו נתונים לסכנה של פציעות או פגיעה בסחורה. שי מצא סכין עם מחסום פלסטיק בטיחותי והביא אותו למנהל, שאימץ את הרעיון. "אולי בגלל שאני נאמן בטיחות התודעה שלי יותר גבוהה מנהג רגיל", הוא אומר, "אבל תמיד אוהבים לשמוע כאן רעיונות חדשים ותמיד מתייעצים. לפעמים לותיקים יש יותר רעיונות מתוך היכרות ונסיון עם השטח, אבל גם אם אתה כאן חודשיים ויש לך רעיון טוב, ישמחו לשמוע אותו".

שותים במציאות מדומה

אחרי שנים כמסעדן עצמאי שהקים וניהל מספר עסקים, גיא פישר חצה את הקווים ונכנס לנעליים של ספק משקאות. את הידע שצבר בשנותיו בצד של הלקוח, הוא מנצל בעבודתו כמפתח שוק בערוץ מסעדנות ומייצר שיתופי פעולה, חוויות חדשות ודרכים מקוריות לחשוף את מוצרי החברה, זאת לצד קידומי מכירות שגרתיים יותר ופעילות ה"בסיס", כמו שגיא מכנה אותה, של התאמת משקאות למנות במסעדות.

גיא פישר, מפתח שוק בערוץ מסעדנות

אחד הפרויקטים המעניינים ביותר שגיא יצר לאחרונה הוא חווית מציאות מדומה בשיתוף עם מחלקת השיווק של קוקה-קולה, שמדמה הליכה בגובה רב בסביבה אורבנית. לקוחות שצילמו את השולחן שלהם והעלו את התמונה לרשתות ,הוזמנו לשים עליהם את המשקפיים, "לטפס" עם המעלית לקצה של גורד שחקים וללכת על קרש מסוכן. "כדי שתהיה לזה נוכחות יצרנו גם תפאורה מסביב וכל מי שנכנס רואה שקורה משהו עם קוקה-קולה וספרייט. כשאתה הולך על הקרש המדומה, אתה יכול גם ליפול. זה מרגיש אמיתי וזאת חוויה מטורפת לגמרי".

לקידום המים המוגזים "פרארלה" גיא פתח בשיתוף פעולה עם אחת מקבוצות המסעדנות המובילות בישראל, R2M, ויחד יצרו קופסא מיוחדת עם חומרי גלם איכותיים להכנה ביתית של מנות מוכרות ואהובות מהמסעדה – כאלה שהולכות מצוין עם המים המוגזים. "קנייה של קופסא כזו מאפשרת ללקוחות להכין ריזוטו פורצ'יני בליווי המשקה המושלם לארוחה".

"מבחינת ההנהלה והחברה היה אור ירוק לעשייה מהרגע הראשון", מספר גיא, "אמרו לנו תראו שיש רציונל לרעיונות שלכם וצאו לדרך. רעיונות וחופש פעולה זה כמו ביצה ותרנגולת – אם אני מביא רעיונות ותוצאות, זה אומר עוד מקום ועוד תקציב ועוד חופש".





x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!