הנוסחה הסודית לשימוש אפקטיבי בלינקדאין לחיפוש עבודה (אבל לא רק)


מה זה לינקדאין?

לינקדאין הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם, עם מעל 1.6 מיליון משתמשים בארץ היא כלי חשוב לא רק למציאת עבודה, אלא גם לנטוורקינג, פיתוח מקצועי אונליין, שת"פים, התייעצויות מקצועיות ועוד. כמגייסת בCBC, אני עוברת על מאות פרופילי לינקדאין מידי שבוע, הם לא בהכרח מחפשים עבודה, אלא נמצאים שם מסיבות עסקיות ואישיות אחרות. חלק גדול מהם שמחים לשמוע על הזדמנויות תעסוקתיות, אחרים מודים בנימוס ולפעמים אפילו מחברים אותי לקולגות שלהם. אבל מה עם כל האנשים שפספסתי? שלא עלו בחיפוש בלינקדאין? שלא ראו את המשרה שפרסמתי? אנשים שפספסו הזדמנות לתפקיד מאוד מעניין ורלוונטי רק בגלל שאני לא איתרתי אותם או בגלל שהם לא נחשפו לפרסום שלי? אנשים שהחמיצו הזדמנויות עסקיות רק בגלל שהפרופיל שלהם לא היה בנוי טוב?

מהמקום הזה החלטתי לתת לכם 14 טיפים פרקטיים. אומנם הטיפים מוכוונים לעולם הקריירה, אבל גם אם אתם לא מחפשים עבודה – הטיפים יוכלו לתת לכם כלים ממשיים שיתרמו לכם עסקית ומקצועית. ההמלצה החד משמעית שלי היא להשקיע בבניין פרופיל לינקדאין בפרט ונוכחות ברשתות החברתיות דווקא כשאתם לא מחפשים עבודה. כך תבנו את המיתוג האישי שלכם, את הנוכחות הדיגיטלית שלכם.

 מוכנים? 😊

1. בנו לעצמכם פרופיל לינקדאין מקצועי מלא

למה חשוב לי להשקיע בבניית הפרופיל?

פרופיל לינקדאין הוא "המגנט" שלכם ברשת. פרופיל מלא יאפשר למגייסים ולקולגות למצוא אתכם בקלות וליצור אתכם קשר. הרבה פעמים לפני פגישות/ראיונות עבודה – יציצו בפרופיל הלינקדאין שלכם. זו ההזדמנות שלכם ליצור התרשמות ראשונית מנצחת ולבנות את המיתוג האישי שלכם.

הסטטיסטיקות מראות שאנשים בעלי פרופיל מלא מקבלים פי 40 יותר פניות, הצעות והזדמנויות.

2. בחרו תמונת פרופיל לינקדאין ייצוגית

את התמונה מהחתונה, מהמסיבה או מהים אפשר לשמור לאינסטגרם. בלינקדאין חשוב לבחור תמונת פנים ייצוגית. חשוב לוודא שהתמונה מייצגת את איך שאתם נראים, שהמבט מופנה קדימה (לא לצדדים), שהלבוש ייצוגי וללא אביזרים שיכולים להפריע (כמו משקפי שמש).

3. כיתבו About

ה-About מהווה מעין מכתב מקדים – מי אתם, למה אתם פה, מה הערך שאתם מביאים?

הוא משמעותי בקידום מילות המפתח שלכם. אם למשל יש לכם ניסיון בשיווק – כדאי מאוד לשלב שם מילים חמות בתחום החל מ- marketing וכלה במאפיינים ייחודיים לתעשייה ממנה אתם מגיעים כמו למשל FMCG.

ניתן להוסיף מולטימדיה (סרטים, מצגות, מסמך וורד, תמונות) ואפילו קובץ קורות חיים.

חשוב להוסיף פרטי התקשרות בדגש על כתובת מייל, כדי שגם אנשים שאינם מקושרים אליכם בלינקדאין יוכלו לפנות אליכם בקלות.

4. השקיעו בכותרת

יש לכם 120 תווים כדי להגדיר את תחום העיסוק המקצועי שלכם. אפשר להיות יצירתיים, אך חשוב שהטייטל יכלול מילות מפתח. אגב, למקרה שתהיתם, 120 תווים זה בערך 20 מילים.

קחו בחשבון שמגייסים וקולגות מתחום הפעילות שלכם מבצעים חיפושים לפי טייטלים. אם תגדירו את הטייטל בצורה נכונה – יותר אנשים ימצאו אתכם.

5. עדכנו את הניסיון התעסוקתי שלכם ואת ההשכלה

בדיוק כמו מסמך קורות חיים, חשוב שתעדכנו לא רק את השנים והטייטלים, אלא גם תפרטו בבולטים את עיקרי הדברים שעשיתם. ככל שתשלבו בתיאור יותר "מילות מפתח" – כך ימצאו אתכם יותר!

עברית או אנגלית?

טכנית ניתן להקליד בעברית, אך בגלל שרוב החיפושים מבוצעים באנגלית – כדאי שהפרופיל יהיה באנגלית ולא בעברית.

טיפ חשוב: ניתן להוסיף מדיה לניסיון התעסוקתי שלכם. לינקים לכתבות או לפרוייקטים שלכם – תמיד יתקבלו בברכה.

רוצים לקבל טיפים לכתיבת קורות חיים? לחצו כאן>

6. אל תשכחו להוסיף Skills

ניתן להוסיף עד 50 מיומנויות לפרופיל הלינקדאין שלכם. חשוב לבחור מילות מפתח משמעותיות.

איך תדעו אילו מילים? הציצו בפרופילי לינקדאין של קולגות מהתחום.

7. הגדרות שחשוב שתכירו

בהשקעה של 3 דקות תוכלו לשלוט בכל הגדרות הפרופיל שלכם! ממליצה בחום להיכנס להגדרות ולערוך אותן בהתאם לצרכים שלכם.
איך נכנסים? לחצו על החץ שלצד תמונת הפרופיל שלכם בסרגל העליון בלינקדאין ומשם בחרו באופציה : setting & privacy.

הבטחתי סודות – אז זו ההזדמנות לשתף אתכם בהגדרות שאני עדכנתי לעצמי:

  • נתחיל בגיבוי – פעם בשנה אני שומרת את כל המידע מהפרופיל שלי, כדי שגם אם מסיבה כלשהי אאבד גישה לפרופיל, כל המידע ישמר. עשו זאת על ידי לחיצה על : Get a copy of your data
How LinkedIn uses your sata
  • עוד שתי הגדרות שחשוב לדעתי לשים אליהן לב קשורות לנראות הפרופיל שלכם. כמגייסת, חשוב לי שיראו את כל הפרופיל שלי, כפי שתוכלו לראות בצילום המסך – בחרתי באפשרות Full profile. חשוב לי להיות נגישה למחפשי ולמחפשות עבודה, לכן השראתי כמה שיותר פרטים חשופים.

אבל לצד הפרטים שבחרתי לחשוף על עצמי, קריטי מבחינתי לשמור על פרטיות אנשי הקשר שלי. בתחתית צילום המסך שצירפתי מסתתר שדה סופר חשוב שנקרא: Who can see your connection. המשמעות שלו היא מי יוכל לראות את אנשי הקשר שלי. בגלל שבין אנשי הקשר שלי יש הרבה אנשים שמחפשים עבודה בדיסקרטיות, הגדרתי שרק אני יכולה לראות אותם (only me). ממליצה בחום לשנות את ההגדרה הזו גם אצלכם.

visibility on linkedin settings

8. חפשו JOBS בלינקדאין

בסרגל העליון בחשבון הלינקדאין שלכם לחצו על כפתור הJOBS ותוכלו למצוא שם מגוון משרות בחלוקה לתחומים ולארגונים. טיפ קטן: תוכלו להגדיר לעצמכם בלינקדאין מעין "סוכן חכם" ולקבל עדכון בכל פעם שנפתחת משרה שמתאימה להגדרות החיפוש שלכם.

9. עקבו אחרי ארגונים שמעניינים אתכם

אתם בטח יודעים שלא כל המשרות מפורסמות תחת הJOBS ולכן אם יש חברות שמעניינות אתכם, עיקבו אחריהן בלינקדאין ותוכלו לראות את הפרסומים. אם במקרה אתם עדיין לא עוקבים אחרינו – מזמינים אתכם בחום להיכנס! הכניסה מכאן>

 מעבר למשרות מעקב אחרי ארגונים יעיל כדי לקבל מידע על הארגון ולהתעדכן בפרטים החשובים.

10. התחלתם לעקוב אחרי האשטאגים# ?

ה# הגיעו ללינקדאין ובדומה לאינסטגרם תוכלו לעקוב אחרי האשטאגים ולהיחשף לכל התכנים שמפורסמים בהם.

11. חיבורים, חיבורים, חיבורים

הרחיבו את רשת הקשרים שלכם בלינקדאין על ידי הצעת בקשת התקשרות לאנשים רלוונטיים. לעולם אין לדעת איזו הזדמנות תצמח מהקשרים האלה. בנוסף, ככל שיש לכם יותר קשרים, כך הפרופיל שלכם יעלה ביותר חיפושים וגם החיפושים שאתם תבצעו יהיו יותר אפקטיביים.

למה? משום שכשאנחנו מבצעים חיפוש בלינקדאין, אנחנו יכולים לאתר אנשים שהם חברים שלנו (דרגה ראשונה), חברים של חברים שלנו (דרגה שניה) וחברים של חברים של חברים שלנו (דרגה שלישית).

12. הצטרפו לקבוצות ולקהילות

בדומה לפייסבוק, גם בלינקדאין תוכלו למצוא קהילות מקצועיות מהארץ ומהעולם ולקחת בהן חלק. על מנת להצטרף לקבוצה בלינקדאין יש לשלוח בקשת הצטרפות ולהמתין לאישור. בקהילות תוכלו למצוא פוסטים מקצועיים לצד הצעות עבודה, שאלות, התייעצויות, דיונים ועוד.

13. למתקדמים: מיתוג אישי!

מיתוג אישי לא בונים ביום אחד. מדובר בהשקעה לאורך זמן, אבל היא בהחלט משתלמת.

מאיפה מתחילים? התחילו מהמקומות הקלים יותר – עשו לייקים לפוסטים שמעניינים אתכם, הגיבו לפוסטים. אחרי שתרגישו מוכנים – תוכלו לייצר פוסטים ומאמרים בלינקדאין.

14. בידקו את עצמכם!

אחרי שעשיתם את כל זה – רוצים לבדוק את ציון האיכות שליקדאין נותנת לכם?

דרך הלינק שכאן> תוכלו לראות את ציון האיכות של פרופיל הלינקדאין שלכם.

וטיפ בונוס אחרון לסיום: תוכלו לקבל דרך לינקדאין עוד הרבה מאוד ערך – החל מהכנה לראיונות עבודה וכלה בקורסים מקצועיים אונליין. שווה לעקוב.

בהצלחה!

ואם אתם מחפשים עבודה, מזמינה אתכם לעיין במשרות הפתוחות אצלנו. דיסקרטיות מלאה מובטחת 😊

משרות שאלי יעניינו אתכם:

x
חיפוש
משרה

מיצאו את המשרה
הבאה שלכם!